Sabtu, Januari 03, 2009

Rambut Hani

Assalamualaikum w.b.t

Saya cerita tak yang hani dah dipotongkan rambutnya oleh mak tirinya? Wah...mula-mula jumpa hani terus saya cepat2 buka tudung dia...sebab kak aza ada called saya masa saya keluar 3 hari masturat tu kata nak potong rambut hani.


pastu dia cajkap dia dah minta izin dengan ayah, so apa saya nak cakap lagikan? Dah ayahnya bagi izin, mesti kak aza dan berjaya convince kan ayah yang hani ada kutu dan tak sesuai rambut panjang....dah ayah pun fikir betullah tu..walhal saya takde kisah sangat pun sebab ada gak aktiviti amsa boring boleh ler carik kutu...best gak isi masa lapang..cuma janganlah banyak sangat jadik gelilah pulak...


Bila tengok2 jer rambut hani pendek tu alahaaaiii pada pandangan mata saya hilanglah kecomelan anak saya...dah macam takde istimewa, sebab sama jer macam kanak-kanak lain rambut pendek...lagipun dia dah besar sekarang dah pandai ikat rambut sendiri pakai getah cuma takdelah lawa sangat..

saya pun kalau malas saya sepitkan ajer dengan sepit rambuat lawa jugak kalau sepit tinggi2 tu...tapi sekarang dah pendek nak sepit pun terjurai keluar...sedihlah...pastu bawahnya tak sama...nak kena alter balik...takat ni saya tak buat lagi, esok baru buat kot....sebelum masuk sekolah....

Nanti2 saya tempek rambut pendeknya tu...lagi satukan, balik ni dia selesema,. cam biasalah standard kalau duk PD lama mesti balik ada something, tak selesema, batuk....tak taulah kenapa, berjangkit ataupun cuaca PD panas...kata hani ummi dah bagi ubat selsema...tapi makin teruk plak selsemanya...tulah tak basah rambut dah 3 hari...nanti2 saya mabik gambar...tepek sini...bagilah pandangan ok ker tak rambutnya tu...

1 cetusan rasa:

Irfa berkata...

salam kak wa..
saya paham perasaan akak.sbb dulu pengasuh anak sy penah potong rambut anak saya dgn alasan susah nak sikat.mmg hangin sgt.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP