Khamis, Julai 31, 2008

Berdua lebih baik~~~!!!

Assalamualaikum w.b.t.

kalau sorang2 takkan makan durian anak gadis saya ni, kalau berdua sama Zubair..makanler jugak seulas...janji makan,kan?


Nonton pun berdua...jangan kacau kami sedang pacaran ya! kedai kopi nampaklarrr....

Mari Zubair 'la' [hani bahasakan diri dia] ajar zubair main ni...zubair blur tu...gigit baju!

yang best malam tido berdua, luas2 katil super king size ni pun dia nak melekat berdua jugak!

close up....

Memang berdua lebih baik...yer tak...kalau suami dikongsi berdua ..macamana, lebih baik,kan? Nilah manisnya poligami...Kak Aza diberi rehat...zubair dibawa ke rumah saya semalam...tau2 jerlah ragam budak nak beradik...so dapatler ummie layan badan....ammie dan ayah pun rest jugak sebab hani ada kawan takde kacau ayah+ammie...bagus,kan???

Oh ya...bulan 9 ini saya bakal mendapat anak tiri baru baby perempuan, kak aza dah scan kelmarin..."bagi kat saya jerlah kak!" <-- ohhh kalau bolehlah saya kata begitu...sebab kak aza bincang2 dengan suaminya 'ketidakjangkaan dia dan ketidakbegitusukaan' berita kandungannya baby girl! kata pak hj susah mendidik dan ketelitian dalam mendidik anak perempuan buat dia rasa berat nak besarkan anak perempuan...<-- betul jugak tu!

Maka...akan genaplah 4 lelaki dan 4 perempuan anak suamiku dari 3 isteri...waaahhh...hebat..hebat...kak aza lead sekarang...empayarnya bakal menambah lagi seorang... syabas suamiku...sedang aku masih setia dengan satu!!!

Kerahan tenaga

Assalamualaikum...

Balik dari minum pagi dan ke pasar tu, terus simpan dalam peti ais dan saya kemas2 depan lagi..mood semalam terbawa2 sampai ke hari ni, mula2 kemas pokok2 yang mati [sebab kan saya biarkan ajer sebelum ni..kononnya sibuk bebeno ler...teruk betul!] dah lah pokok sedia ada tu dah mati, tumbuh lak pokok betik tu pun terbiar macam dah nak mati jer...mak saya pesan berapa kali suh saya alihkan...ntah sempat ntah tidak...esok kot saya cabut tanam semula atas tanah...



Yang daun2 mati tu dikemaskan, disiram, sebelum ni lagi derita pokok2 ni mujur mak saya datang dia bela dan belai balik...kira yang nak mati2 tu bersinarlah harapan bernafas kembali...tu yang ala2 baru nak tumbuh tuu walhal baru mati hidup semula!


Lepas tu dengan penuh semangat belek balik mesin rumput ni, lama benar tersimpan dalam plastik hitam dok bawah buai hani kat belakang..takut rosak takleh guna dah...



Close up..ginilah rupanya. Ringan jer...kira budak kecil kalau cukup tinggi dan kuat boleh handle mesin ni. Tapi dia kena sambung kat soket elektrik, takde bateri, wayar kena panjanglah...hani dok kat dalam jadik mangsa on/off suis...sebab 'trigger' kat pemegang dia tak berfungsi pulak dah...jenuh menjerit kat hani [mesin ni agak bising juga]....



Hasilnya...sejuk mata memandang tanah sekangkang kera ni walaupun lenguh dan ketar tangan terasa sehingga jam2 pertama lepas selesai merumput ni...sengal pulak tu urat2 saya, memang manja sangat urat ni lama tak kerja berat!


Takdelah jauh beza sangat sebelum mesin sebab rumput belum tinggi sangat...yg berbeza tuuuu,....dengan laman sebelah tu penuh pokok2...bahagian saya langsung takde pokok!


Maknya macam buruh bangladesh potong rumput, anak gadis lak syok-syok mengadapa pc main games ya!!! Biasa dia ni....sempat snap masa ambik kemera kat dalam..[semua kat pc tu dia pandai buka sendiri sekarang]



Panggil ajak keluar tolong ammie ..lain lak kerja nya..main air...wahal pokok tu semua dah siram dah...marah pun dia buat tak tau jer....

Kiranya ni usaha berjimat, kalau tak buang RM 50.00 sekali mesin...minggu depan mesin lagi!

Kenapa sekolah tutup???

Asslamualaikum w.b.t

Macam biasa jam 8 keluar rumah hantar hani...muka yang pagi2 asyik moody...


sampai jer sekolah..eh..napa lak ni? Kenapa macam dilanggar garuda lak ni? Sorangpun takde, pagar siap letak rabtai besi pulak. Punyalah heran dan terkejut sampai tak teringat nak ambil gambar!

Apalagi...
1. Call guru kelas dia~Cikgu Yani <-- tak jawab
2. Call satu lagi guru ~ cikgu Idda <-- pun tak jawab
3. Call pejabat sekolah <-- tek berangkat jugak!


PELIK!!!


Tanya Hani, "ntah kakak pun tak tau"

Buat andaian:

1. hari ni ada lawatan luar hani lupa nak cakap<-- tak mungkin pulak...sebab mesti cikgu tulis dlm buku pesanan ataupun mesti hani dah heboh cerita

2. Ada sesiapa meninggal yg berkaitan dengan sekolah mungkin diorang pergi ziarah...<-- pun tak mungkin susah nak kawal bebudak tu

3. Cikgu nak sabatoj saya dua beranak <-- ada program apa2 ker..pertandingan melukis ker menyanyi ker kami terlambat so kena tinggal!



Puas tanya Hani, last2 baru dia teringat...sambil menjerit kesukaan.."cikgu cakap hari ni cutilah..."



Ya Allah...saya pun baru teringat isnin hari tu coursemate ada cakap N9 dan Kedah cuti rabu ni israk mikraj...saya yg lupa <--- yerlah dah tak kerja lagipun KL kerja,kan?


Terus saya call ayah sebab jam 11 lebih gitu nak ke kuliah. hani nak campak mana,kan? Mujur juga kelas pagi ni semalam lecturer tu batalkan. Kalau tak mesti jam 7 saya sampai sekolah dengan hani yang dah bersiap, pastu tak tau nak letak hani kat mana!


Call ayah tp Hani syakira menjawab lak....kemudian cakap dengan ummie [kak aza] katanya abg disurau hp tertinggal. Panjang lak boraknya, rupanya uda dengan kakak pun dah bersiap nak ke sekolah sebelum tu ke kedai beli kuih...makcik tu bagitau cuti rupanya. Tulah kak aza dan anak2 tengah lepak2...sama jer bini2 suami saya dua2 ketinggalan...



Sudahnya...bawaklah anak gadis ni ke 7-11, ni tempat kesukaan dia tak taulah apa yg berkenan sgt dr dulu lagi...lagi2 lepas tahun lps dia tau kedai ni tak pernah tutup...lagi dia suka! Boleh nangis kalau tak dapat masuk..walhal bukan beli apa pun...[yg dia berkenan banyak kat bahagian mainan dan stationary tu tapi kalau ammie kata 'no' dia takkan beli!]


Lepas tu lepak kat kedai biasa [kalau ayah ada pagi mesti sarapan sini dulu sebelum ke sekolah]..hani makan apam + roti canai...e'e e'eh suker ehh tak sekolah?




Lepas tu gi pasar basah beli lauk utk projek esok, saya nak ajak kawan pejabat makan tengahari kat rumah. Beli ikan patin nak masak tempoyak, udang nak buat sambal dan kobis digoreng gitu jer...Hani taknak balik tau! Nak jalan lagi...kejap2 tanya dah pukul dua ker? [dia dengar saya cakap dengan akak aza kelas jam 2..tulah konon2 tanya nak ikutler tuuu]




p/s : tengok hani beli sendiri suara keadilan tuu..dia gi kat rak paper, terus ambil tunjuk kat ammie..ni org yg ammie suka tu...[anwar ibrahim] yang kat dalam tv malam tu...kisahnya malam tu saya melompat2 [sesikit jerlah] masa tengok debat tuuu bila kelakar dan bila dengar jawapan dan kupasan2 tu yerlah ter excited sgt...tu yg hani sibuk dok tanya apa tu..apa ni....malam tu mengulas dengan hani jer...penat nak terang kat dia saya melompat2 sebab jawapan isu minyak tuuu...lastly cakap jer ammie suka dia...prihatin tu siap suh saya beli paper tu..yerlah nak oiii...dia msuk2 keter terus baca tajuk tu...

Kemaruk

Assalamualaikum w.b.t



Akhir2 ini saya dilanda kemaruk...tau tak apa tu kemaruk? Kemaruk ni macam kita suka sesuatu tu secara melampau dan berlaku tiba2...selalunya berlaku pada org baru baik dari sakit...kemaruk boleh meliputi perbuatan/perlakuan atau melibatkan obses pada sesuatu makanan...[terjemahan sendiri, ytk lebih tepat boleh cek kamus yer]


1. MILO


Selama ni bagi duit pun saya tak minum milo ni. kalau milo dalam kotak saya minum pun itu bukan pilihan utama. tapi lepas baik demam hari tu, dan masa mak ada di rumah awal bulan hari tu, mak ada beli milo. Lepas baik demam tulah saya tiba2 suka milo [mula2 mak paksa minum utk segar sikit] sejak tulah kalau boleh hari2 nak milo! Tu kat atas tu mug paling besar saya ada saya buat penuh2..kadang tengah memasak, bangun tido, tengah tido datang keinginan nak milo ni...habit ni sama masa saya dalam pantang hani. Dapat milo satu tumbler tu macam dapat emas segunung sukanya. Lepas pantang terus lupa kat milo! ni kali kedua lah saya suka milo kembali...pack yang mak beli dah habis baru jer beli milo pack paling besar ...melampau...!!!~~~~



2. DURIAN


Kan hari ahad hari tu saya dah melantak durian D24 sebiji sorang2 jer? Boleh pulak keinginan tu datang lagi...nak sesangat makan durian lagi...sampai masa drive kat l/raya nak ke kelas lalu sebelah lori ni...terbayang kot2lah jatuh sebiji dua....sedapnya...





Tup-tup hari ni allah tunaikan hajat saya melalui anak tiri ni. Kan allah dah kata rezeki tu akan datang dari jurusan yang tak disangka2...alhamdulillah zubair datang rumah ammie...sebab nak pujuk zubair yg nangis nak ikut ayah ke masjid ayah belilah...dapat durian 2 biji sorang satu dengan zubair...kakak yang sedang memaksa diri makan seulas durian sebab zubair ada..tu jerlah seulas pun makan gitu2 jer..tak bersih pun! Zubair? Mak oiii sama banyak dia makan dengan ammie...sungguh ku tak sangka kita sekepala, Zubair!




Lepas tu kakak pergi kat taman mainan simple depan rumah ni..bawa diri sebab ammie + zubair menikmati durian dan dia tak tau nak buat apa? kasi canlah baru kali ke 2 dibenarkan pergi sini lepas 2 tahun pindah sini! Haru!

Rabu, Julai 30, 2008

like father like daughter?


Assalamualaikum w.b.t


malam 28 Julai



Pagi 30 julai


Nampak tak merah-merah atas mata hani tu, bukan jerawat tu tapi macam bisul kecil-kecil baru nak tumbuh. Sebenarnya sekarang dah ada 4 bisul2 kecil tu sekitar atas mata dan kening Hani. Asyik mengadu sakit bila saya belek2 ini jawapannya.



4 hari lepas ayah mengadu benda sama, ada bisul kecil di lutut..katanya suusah dan sakit nak bersujud. Yang pelik setiap kali ayah ada bisul kecil ni paling tidak Hani pun mesti kena tempiasnya. Tapi ayah bahagian anggota badan, hani pulak mesti di bahagian muka. Dulu ayah kena dibetis, Hani plak kena di dahi...sama jer besarnya.




Adakah bisul ni faktor genetik, apa hubungannya dengan persekitaran, adakah jangkitan ini berlaku. Kalau berlaku bagaimana. Kenapa boleh serentak kenanya? Dulu arwah abah kena ada gak cucunya seorang terkena tempiasnya... kalau abah ada bisul cucu yang satu tu pun tak terlepas terkena bisul.


P/s : hani sekarang dah menyampah nak layan ammie asyik sikit2 nak ambil gambar..."ammie ni kenapa ni..asyik nak ambil gambar jer...boring kakaklah..."
update 31/7/08 : ada dua lagi bisul kecil tepi hidung lak! cuti lagi sek hari ni....

Dari joging jadi housekeeping

Assalamualaikum w.b.t...

Masa saya pergi bayar yuran hani kat pejabat tu pengurus [pemilik] sekolahnya tu ada. Borak2 lah jugak, dah orang bertanya takkan nak diam jer,kan. Tambah2 pulak saya ni memang jenis banyak cakap,kan? Lagipun saya tak pergi lawatan ke zoo Melaka pertengahan bulan ni jadik tak sempatlah berkenal2 dengan pengurus sekolah hani ni. Kat situ jer dah ambil masa lebih setengah jam!!!

Masa ni memang saya dah pakai t-shirt dan tarck, kasut joging memang dan ada dalam kereta, tengok2 stokin plak tinggal kat atas sofa. Terpaksalah balik kononnya nak ambil stokinlah...

Bila balik tu, ternampaklak banyak daun2 kering bawah pokok mangga ni, saya ni minat bakar sampah ni, terus mabil pengais tak amsuk rumah lagi, kais sampah dan kebetulan mancis dan lilin mmg ada say sorok celah2 pasu tu terus saya membakar jerlah...



Puas hati tengok bersih sikit bawah pokok ni, banyak sungguih siput babi kat sini tau! Lama saya tak belek luar rumah saya ni...dulu masa ada si Dewi dia rajinlah, saya malas duk luar rumah ni, terutama kalau Hani ada sekali.

Lama dah perasan mangga kecil2 ni berputik tapi pandang gitu2 jer, masa nak keluar dan masuk porch. saya bukan penggemar benda2 masam ni. Tapi sambil2 bakar sampah tu belek2 banyaklah pulak buahnya, kalau buat jeruk buah sedap juga ni,kan? Tengoklah hujung minggu ni...sebab banyak juga yg gugur, sayang kalau tak dipetik. Lagipun buahnya tidaklah selebat macam mula2 saya pindah sini dulu, yerlah saya tak pernah cantas dahan2nya..sapalah yg nak buat,kan?

Syok sungguh bakar sampah...joging ntah kemana? lepas tu menjangkit pulak hasrat nak mesin rumput. tapi pikir2 semula, jap lagi nak ke kelas di Jalan Duta, takut penat sangat nanti, so saya masuk dalam [cerita joging dah luput terus dah dari ingatan masa ni!] syok buat kerja takde anak gadis ganggu dan membontot...saya pungut dan kumpul botol2 palstik sabun dan tin2 susu hani sebab mak pesan suh bawak balik kampung dia nak jual kat pembeli besi buruk. Saya ni kan sentimentol sikit...semua benda sayang nak buang takut2 ada kegunaannya...[sebenarnya ni plastik hitam besar ni...dapat penuh plastik tu]



hari tu kan saya ada cakap pasal jiran belakang rumah ni, dekat sangat dengan dapur saya, nilah belakang rumah dia yg bertentang dengan belakang rumah saya...tu dua tingkap tu, jenis gelap, dia nampak kita ... kita tak nampak dia [malam2 saya nampaklah tapi siang dengar riuh suara jerlah, kalau buka tingkap nampaklah...] belakang tingkap rumah ni tu ada meja makan dan satu lagi sinki dan dapur...




Ni dari dapur saya...nak buka pintu senang2 hati sambil masak/basuh pinggan pun tak senang tau! ada jer mata memerhati...tu yg saya tanam pokok tu depan tingkap dia lambat plak besarnya...



P/s : lama sungguh ambil masa menaip ni sebab ada pak haji kat sebelah bagi bayan kat saya...katanya kalau bagi masa mengadap pc ni diconvert kepada buat amal....besar ganjarannya...bla bla...katanya lagi..."...yang laki dok membebel pun jadik macamni, yang laki tak membebel macamana? tapi dia bukan marah..dia nasihat jer...yer bang..yer...esok malam jumaat nanti kita buat amal yer...saya jawab tu...mata pandang pc...kejap2 pandang dia senyum lagik...

Hani pagi ini...

Assalamualaikum w.b.t

Semalam kelas sebelah petang 2-5 ptg. Ada masa sebelah pagilah kalau nak buat apa2. Sudah ada dalam kepala perancangan nak berjoging sebagai cara nak segarkan badan dan hilangkan mengantuk dalam kelas.


Saya ni asyiklah kena perli dengan coursemate, ASP Chow [nama samaran]...diraba2nya muscle saya katanya muscle saya macam ayam bandar...lembik, takde otot langsung..cuba u rasa muscle saya ni...


Memang muscle dia keras gila. Terkejut saya. Saya raba plak otot2 dibetis dia...waaah lagi keras, macam batu jer. Hah...tulah u, saya ni atlit polis tau! Rupa2nya baruler saya tau dia ni atlit MSSM, Sukma, adalah jugak beberapa kali keluar negeri wakil Malaysia.Acara yang dia masuk adalah acara balapan dan baling membaling ni....patutpun body fit.


Dia ni ada baby kecik menyusu badan, tapi hari2 jam 6.30 dah keluar rumah joging tau..HARI-HARI yer...dan dia pun suruh saya joging jugak! Mesti badan u segar nanti...


Saya pun apa lagi, semalam bangun terus mandi, kejut hani, siap2kan pakaian dia dengan hasrat hantar dia cepat2 ke sekolah terus gi tasik konon nak joging ler atas nasihat dia lah tu.

Tapi anak gadis semalam mood tak elok bangun pagi tu, mata mengantuk. Malamnya tak lancar tidur sebab dapat batuk2 kuat tengah malam sampai muntah2, macam ada kahak yg banyak plak. Walhal bukannya selsema pun. Dalam jam 3 pagi macam tu terpaksa bagi dia ubat batuk [yang lama2 dalam peti ais] dan tukar baju semua. Ada gak dekat 2 jam gosok2 minyak dan dada dia...baru ler dia dapat tido semula...


Dahlah kejut dia ambik masa cukup lama, berapa kali pusing tak tauler [tapi tak bangun2 jgk], sekali panggil pusing sini, dua kali goyang pusing sana balik.



Cadang nak hantar 7.30 tapi sampai jam 7.45 dia takmo bangun2. Dah bangun nak pujuk2 pakai baju, buat tocang tu pun dah ambil masa...lepas pakai baju sentap lagi...dia cakap dia mengantuk...takmo ikat tocang...tu yg dia duk bawah tu...kalau duk bawah celah tu macamana nak buat tocang dua...kan ker susah? Tu semua nak suh ammie hangin ler tuu...dia kalau sentap suka duk celah2 mana...

Lama dia lepak2 kat bawah ni, terpaksalah ammie bertinggung situ ikut gak kehendak dia sebab nak cepat bejoging...


Punya semangat nak pergi joging rupanya lupa lak ammie nak buatkan susu...dah pakai baju dia merengek2 nak susu...ambik masa dengan menyusu lagi...tu pun sentap lagi sebab takmo menyusu pakai baju sekolah.."kakak rimas', tu yg baju terangkat kat perut tu...terpaksalah pujuk ambil towel balut botol sebab dia takut susu terkena kat baju....sudahnya dekat2 8.30 baru dapat keluar rumah...asyik nak sentap + rajuk jer kerjanya...



Menyusu ni pun ambil masa...tengok stim jer tu, tangan kiri mesti gentel2 rambut... sib baik tocang dah siap masa ni!


Hantar Hani, pastu terpaksa lak ke pejabat [tak sama dengan sekolah] untuk bayar yuran hani bulan ni...ingatkan bulan ni bayar RM330 rupanya saya tersalah faham...kena gak RM380...kira bulan ni first bayar kurang sikit, 3 bulan pertama kena bayar RM 510...pokailah rasanya..dahlah berulang KL 3 hari seminggu ni buat poket jadik kering....pinggang jadik sakit..aduhaaaaiii...setahun setengah lak tu...

u/P ; semalam anak sedara kat Uitm S.Alam sms offer nak pasangkan Hidrofuel RM30 jer kat keter saya, ok ker nak pasang ni?

Selasa, Julai 29, 2008

Kembali ke kelas!!!~~~~aduuuuhhhh...

Assalamualaikum w.b.t...

Bila tak kerja ni, rasa sungguh bebas dan merdeka. Seminggu kelas 12 jam jer [12 kredit hours/ 4 paper]. Selebihnya surirumah ler....memangler ni yang saya nak dari dulu,kan? Kononnyalah nak jadik sirurumah sepenuh masa...tapi rupanya tak merdeka jugak!.....akhir2 ni asyiklah kena sound dengan ayah...pantang rumah sepah ker, lambat masak ker, baju berlonggok ker, tengok tv ker....cepat jer pulang paku buah keras...


katanya..."dulu yerlah sibuk kerja, skang dah dok umah pun takkan sibuk jugak lagi?"


Masa nilah nak menjawab terkulat2, nak kata sibuk...tak kerja, nak kata penat...dok sesaja jer kat rumah...sudahnya senyum kelat jerlah...dah tu ayah tak puas hati jawapan ammie ayah sola siasat hani pulak...


"kakak, cakap dengan ayah..ammie buat apa kat umah...."
~kakak belah ammie..dia pandang ammie, ammie kenyit mata sikit dia pun senyum jerlah kat ayah...


Bila ayah gertak sikit, "kalau kakak cakap tipu nanti Allah tak suka"
Mulalah kakak berubah hati...satu2 ayah tanya dia jawab...terbongkarlah rahsia ammie...


~ammie tidur jerlah...[bangun lambat pun report kat ayah]

~ammie mengadap pc lah...saya buka blog pun dia dah pandai report tau!

~ammie tak masak pun dia nak ngadu [kadang saya masak lambat ..alah tinggal berdua jer pun...makanler roti2 ker biskut ker duluuu...]


Tapikan..lepas dah start kelas secara serius ni sebab dah masuk minggu ke 3, matrik kad pun dah dapat [masuk library jer tak lagi] saya pun mulalah sibuk2 dengan buku, dengan laptop semua...sajer letak2 buat pameran kat depan tu biar ayah nampak cam sibuk sikit...takdelah dia dok perli2 duk umah takde buat apa...


Ayah tengok pun cam kesian jer...siap suh beli meja belajar sebab saya dok bersila jer dan letak laptop atas dulang/meja makan mini ayah [masa ayah mula sakit dulu nak makan pakai meja ni]...tak macam orang serius nak study pun, kan?


Baru beli satu dua buku, xerox satu dua buku, walhalnya satu paper 5/6 buku...aiyooo fulusnya nggak ada...lagipun beli awal2 banyak2 buku pun bacanya tak tentu lagi...bukak 4/5 mukasurat dah mengantuk + boring jer...kalau buka magazine tu fuuuh dari kulit ke kulit khusyuk jer...siap hafal lagi...




3 paper semester ni sebelah petang yer ...harap maklum...mencabar sungguhlah, rasa cam nak letak batang mancis kat mata ni..punyalah rasa macam nak tertutup jer...punyalah beli macam2 kat bawah ni buat umpan ..siap kena perli dengan coursemate katanya ni bekal sampai habis semester ker ni? Umpan ni tak jalan juga...



Tengok ni...gula macam2 jenis...lagi makan lagi mengantuklak... membazir tul!






Asam ni punyalah manis..makan satu jer dah rasa melekat manisnya kat tekak....tak sukerlah... mau tahan sampai abis semester kalau sekali kelas makan satu jer....heheheeee




Ingatkan kulit limau masam2 manis..rupanya lebih manis dari masamnya...pun tak jalan jugak...kenalah carik alternatif lain....almaklum ler dah tua-tua ni nak belajar balik....dah 10 tahun tinggalkan dewan kuliah, dah lupa dah 'mood' dan 'pendekatan' nak mengadap kuliah 3 jam ni...
Apapun..belajar lebih best dari bekerja....[almaklumler belajar ni dapat gaji jugak...kalau tak dapek gaji, seribu kali lebih baik bekerja lah pulak....tak hingin den belajar der...]

Misi yang gagal~~~!!!

Assalamualaikum w.b.t...

Hari ni jam 2 saya ada kelas jadik masa nak ke keluar tol dari seremban ke UKM Bangi kat depan saya tu ada kereta kancil biru NAJ.....[saya siap hafal nombor ia lagik...boleh tulis ker ni? tak pasal2 kena saman lak nanti] masa kat tol tu punyalah berani kereta ni dia boleh jalan jer tak berhenti untuk ambil tiket....sapa lagi yang berani buat camnikan kalau bukan pemandunya "LELAKI"?

Budak tol tu masa saya berhenti ambil tiket tu sempat sumpah seranah pemandu tu...lepas tu dia cepat2 tengok dan tulis nombor pletnya. Yang saya plak sibuk dok tanya [walhal sendiri pun pernah buat] ..."dik..nanti macamana dia nak keluar tu dik?" Adik tu muka masam jer...dia pun jawab [bila pandang saya di senyum lah sikit] ..."biar dia kena penalti masa nak keluar nanti kak..."



Saya pun terpikir lah nak kejar dan follow keter kancil ni..nak menyiasat masa dia keluar nanti..apa dia nak buat. Saya agaklah mesti dia nak pecut cepat2 dan dia mesti dah standby belakang mana-mana kereta yang nak bayar tuuuu...


Lama saya follow keter ni dan untuk tak nampak ketara sangat saya dok membontot dia jer..kejap2 saya potong dia...tu saya masih gigih ambik gambar keter tu kat belakang keter saya.... misi saya satu jer...nak ikut sampai tol sungai besi....saya pun terus kejar dan kejar...tapi dia pun maintain jer bawak 100km/hour...tiba2 alamak baru saya teringat hari ni saya tak keluar tol sungai besi...keluar bangi jerlaaaaahhh...




Maka ni jerlah saya mampu buat...zoom sikit nombor dia tapi takleh lah bagi nampak kan? Sepanjang jalan dia ni merokok jer tau...kejap2 keluarkan tangan buang abu rokok...jangan dia cam nombor kereta saya sudah sebab agak-agaknya dia mesti tau sebab saya dok ada jer belakang dia dari tol lagi...

Bila tengok kes ni saya teringat saya pun pernah buat gak...masa keluar tol kajang lebih kurang 2005 dulu, budak tol tu suh keter saya jalan depan utk bayar kat kaunter tol yg dibuka [sekiranya banyak pengguna l/raya kan dia buat double kaunter tol utk lancarkan traffic] tapi sebab nak kejar masa saya jalan terus...takde masa dah nak berhenti2 ni...masa tu saya kena gi HQ [putrajaya] brief kes kat boss kira urgent kes lah tu...daripada kena marah ngan boss biarlah saya buat jahat sikit...

Tu kali pertama, sekali lagi masa saya parking kat parking bertingkat kat Parkson grand seremban, dia jenis yang bayar masuk syiling kat mesin tu, kan ker kita kena bayar guna syiling? Masa ni entah macamana boleh lupa, langsung takde syiling masa tu dah dekat2 turn saya dah, kalau takde syiling kan ker palang dia takmo ternaik? Sudah...camana saya ni? nak patah balik tak boleh dah sebab banyak sungguh kereta que belakang saya.

masa ni saya takde fikir lain dah...daripada menyusahkan orang nak reverse keter sebab saya tak jadik keluar, baik saya ke depan jer...sebelum tu saya dah buat kiraan masa dah berapa lama palang dia ternaik, saya agak2 lepas tak dua buah kereta...keputusannya memang ngam-ngamlah dua keter boleh keluar...

Bila keter depan gerak jer...saya stand by kat pedal minyak dah, kira saya mengekor rapatlah keter depan...ternaik jer palang tu cepat jer saya memecut...legaaa lepas satu hazabbb...korang berani tak buat ni??? kalau takde keberanian dan skill pemanduan tahap F1 ni mau tengah2 tu tersekat palang buat malu jer..salah2 gaya pecah pulak cermin depan kereta...so baik jangan cuba...sangat merbahaya bagi pemandu2 amaturrr...

Hari mendobi

Assalamualaikum w.b.t...

Hari rabu dan sabtu adalah hari mendobi saya. Selain hari tu, sorryler malas nak ke belakang rumah tu. Bukannya apa, pattern rumah saya ni berkongsi pagar dengan rumah belakang, takde jalan, hanya pintu pagar masuk depan jer utk keluar masuk, di belakang ni hari2 pemandangannya tak lain tak bukan mengadap dapur rumah belakang saya ni yang sentiasa meriah dari pagi hinggalah ke dinihari...jam satu atau dua pagi...suara borak kadang boleh dengar sampai ke ruang tamu rumah saya....sangat2 riuh dan seakan bermesyuarat pemilihan parti gayanya!!!!


Bila senyapnya? tak pernah senyapnya dari zaman saya bekerja dulu...sebab masa tu ke pejabat tak tauler saya,kan? Cuma lepas cuti belajar ni baruler saya aman sikit nak duduk belakang buat2 kerja sebelah pagi...sebab sunyi sepi jer ... semua dah pergi kerja kot?



Jadik, hari rabu sebelah malam saya mendobi, sebab baju sekolah hani ada dua pasang jer, kira hari rabu abis stok [isnin pakai pakaian sukan] dan kebetulah pak haji ke markaz mesyuarat malam rabu tu so sambil2 masak sambil mendobilah...masa ni saya buat kerja mendobi ni dalam suram2 cahaya lampu dapur jiran belakang tulah sebab masa ni memang tengah happening...sekeluarga dok makan kat dapur, ada yang mendobi, mengemas pinggan mangkuk, yang menjamu selera memang tak putus2....


Hari sabtu dan ahad sebelah pagi pun senyap kejap...pergi joging kot...masuk jam 10 start happening semula...[sila bayangkan sessi makan2 dalam drama cina yg dulu2 main sebelah petang tuuu]...masa senyap tulah saya akan mendobi...jadik seminggu dua kali mestilah banyakkan sebab yg sabtu tu double triple sebab masuk cuci comforter sekali....saya ni tak hantar ke dobi...yg mana leh buat sendiri saya buat jerlah...

Ni hasil mendobi sabtu lepas, semalam baru lipatnya, pun tak habis lagi tuuu...boringkan kerja lipat-melipat ni....sangatlah membosankan!

Yang bawah ni malam tadi baru angkat diampaian....dah start kelas kira ni tangguh jerlah lipat melipat ni dulu....asalkan sebelum ayah balik hari rabu tu katil dia ni clear sudahlah~~~ada budak nak interframe tuuu....





Budak tu suh masukkan gambar sekeping lagi...kalau tolong lipat takperlah...ni tolong menyepah lagi ada...ntah bilalah anak gadis ni boleh tolong ammie buat kerja???

Isnin, Julai 28, 2008

Usaha tangga kejayaan [+doa]~~~!!!

Assalamualaikum w.b.t

Lama dah beli benda2 ni tapi saya ni malas nak ambil ubat2 ni~~~saya kurang yakin dengan benda2 ni tapi terbeli jugak tuuuu~~~beli ni masa sebelum gaduh dengan pak haji dulu yang dia tak balik dekat2 sebulan tu... konon2nya tak naklah menunggu begitu jer, asyik dok iklan Set Kehamilan Biodex kat TV jer kan....??? Lama2 terpengaruh gak....manalah tauuu kotler ada rezeki, dan ubat2 ni jadik asbab...tak salah mencuba,kan?


Tapi lepas gaduh tu pak haji ada keluar 40 hari, makan pun tak guna...baru2 ni pun ada lagi keluar 40 hari...sudahnya saya rasa membazir gak makan benda2 ni kalau 'target' takde di sisikan?


Jadik, baruler sekarang datang kesedaran membazir jer benda ni kalau biar macam tu,kan? Tadi keluarkanlah semula benda ni nak mula balik makan [sebab pak haji dah ada, dan harapnya sehingga raya takdelah kemana-mana orang tua tuuuu]...dengan doa moga2 ada harapan untuk mendapat sesuatu yang bermakna....amiiin...

Ni madu katanya....banyak khasiatnya, rasa dia pun boleh tahan gak, banding dengan madu asli dari Yaman yg katanya terbaik di dunia tu...



Ni paling tak sedap, berserbuk kena letak bawah lidah sebelum tido...eeeiiii terasa2 macam makan jamu mentah masa pantang pun ada...

ni campur air...pun tak sedap, bagi orang macam saya yang tak minum 3 in 1 ni memangler mencabar makan benda2 bersusu dan tak tentu rasa macam ni...





Yang ni ubat 'khas', dah 3 bulan dapat lepas order...lepas tu tak dapat green light dari pak haji sebab was was halal atau tidak, so simpan jerlah, baru ni jer dapat 'search' dan confirm halal...baru jer nak start makan...besar2 sangat ubat dia...[luna...ni ubat yang akak citer masa YM dulu yang Luna tergelak2 dan tak sangka ada ubat ni...rahsia eh...maluler]




P/s : Ni saja berkongsi mana tau ada yg nak mencuba SKB ni kotler saya makan berhasillah pulak lepas ni bolehler nasihat kat kawan2...takde niat apa2, kalau ada pun ubat2 ni sebagai ni asbab jer...yang penting doa, yer dak? Rezeki semua Allah tentukan...

Mari membaca...

Assalamualaikum w.b.t

Balik dari pasar tani semalam, kan saya singgah beli majalah kat tepi jalan depan stadium tu jer. Majalah Impiana dan anjung seri bulan ni dah beli dah...sajer singgah nak beli paper sebab malas nak baca kat internet sebab mesti berebut dengan ayah dan Hani...tapi ambil juga majalah2 ni, Annur dan Anis tu kena ada sebab tu majalah yang dah dapat kelulusan ayah [ada unsur2 keislaman sket,kan], majalah2 lain kalau beli mau kena sound...

Balik tu, tak menyempat masing2 terus jer capai bahan bacaan masing2 dan terus mengadap dan membaca. Hani terus ambik buku Shin Chan...yerlah selama ni tak pernah berpeluang beli buku2 kartun tu, kalau beli pun harus saya belikan majalah kanak-kanak macam Kawan, sayang dll. Dapat Shin Chan ni terus dia meniarap dan membaca, khusyuk walaupun merangkak2 sebab ayat dalam komik ni tulisannya halus dan terjemahannya hampeh..kelakar kalau baca kejap2 hani datang tanya..tak faham!




Ayah plak terus ambik paper. Yang dimabilnya paper suara keadilan, pastu baru baca wasilah, akhir sekali baru baca berita harian. Wah...bagus kan anak dengan ayah ni minat membaca, tercapai hasrat kerajaan mahukan rakyatnya rajin membaca. Ammie pulak buat apa?


Ammie? Ammie pulak terus mengadap durian. Wahh best...nikmat.. sungguh sedap pagi2 dapat makan durian [Allah bagi durian ini sangat sedap dan nikmat,kan?]....beli sebiji jer... ammie sorang jer hadap...anak dengan bapak bau durian pun nak muntah!



Okay...suka saya nak masukkan clip video hani membaca, tengah2 kemas cadar bilik ayah ni dia mengacau naik atas katil...akhir2 ni memang ada jer sebuah dua buku dia bawa ke depan ke dapur kejap2 berhenti membaca..yerlah tengah mood suka membaca sebulan dua ni....kamera pulak ada kat sini, saya tekan jerlah..buat memory...sorrylah kedai kopi hani terbuka, tak rancang nak ambik videonya tu pasal rambut mengerbang dan aurat terbuka...

P/s: lagu kat singing box tu stopkan yer kalau nak dengar clip video ni, tu testing jer, nanti2 carik lagu sesuai, tapi dua lagu tu memang kegemaran dari dulu2..bestkan?

video

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP