Khamis, Julai 31, 2008

Kemaruk

Assalamualaikum w.b.t



Akhir2 ini saya dilanda kemaruk...tau tak apa tu kemaruk? Kemaruk ni macam kita suka sesuatu tu secara melampau dan berlaku tiba2...selalunya berlaku pada org baru baik dari sakit...kemaruk boleh meliputi perbuatan/perlakuan atau melibatkan obses pada sesuatu makanan...[terjemahan sendiri, ytk lebih tepat boleh cek kamus yer]


1. MILO


Selama ni bagi duit pun saya tak minum milo ni. kalau milo dalam kotak saya minum pun itu bukan pilihan utama. tapi lepas baik demam hari tu, dan masa mak ada di rumah awal bulan hari tu, mak ada beli milo. Lepas baik demam tulah saya tiba2 suka milo [mula2 mak paksa minum utk segar sikit] sejak tulah kalau boleh hari2 nak milo! Tu kat atas tu mug paling besar saya ada saya buat penuh2..kadang tengah memasak, bangun tido, tengah tido datang keinginan nak milo ni...habit ni sama masa saya dalam pantang hani. Dapat milo satu tumbler tu macam dapat emas segunung sukanya. Lepas pantang terus lupa kat milo! ni kali kedua lah saya suka milo kembali...pack yang mak beli dah habis baru jer beli milo pack paling besar ...melampau...!!!~~~~



2. DURIAN


Kan hari ahad hari tu saya dah melantak durian D24 sebiji sorang2 jer? Boleh pulak keinginan tu datang lagi...nak sesangat makan durian lagi...sampai masa drive kat l/raya nak ke kelas lalu sebelah lori ni...terbayang kot2lah jatuh sebiji dua....sedapnya...





Tup-tup hari ni allah tunaikan hajat saya melalui anak tiri ni. Kan allah dah kata rezeki tu akan datang dari jurusan yang tak disangka2...alhamdulillah zubair datang rumah ammie...sebab nak pujuk zubair yg nangis nak ikut ayah ke masjid ayah belilah...dapat durian 2 biji sorang satu dengan zubair...kakak yang sedang memaksa diri makan seulas durian sebab zubair ada..tu jerlah seulas pun makan gitu2 jer..tak bersih pun! Zubair? Mak oiii sama banyak dia makan dengan ammie...sungguh ku tak sangka kita sekepala, Zubair!




Lepas tu kakak pergi kat taman mainan simple depan rumah ni..bawa diri sebab ammie + zubair menikmati durian dan dia tak tau nak buat apa? kasi canlah baru kali ke 2 dibenarkan pergi sini lepas 2 tahun pindah sini! Haru!

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP