Jumaat, Julai 18, 2008

Berulang

Assalamualaikum w.b.t

Sekarang ni, 3 hari saya kena berulang, isnin ke UKM, selasa dan rabu ke Jalan Duta. Hari isnin dan selasa takper, takdelah terkejar2 sangat sebab kelas mula jam 2 petang. CUma hari rabu jer kelas pagi dan petang.

Rabu baru2 ni jam 7 saya dah keluar rumah, mula2 hantar hani lepas tu hantar pak hj ke markas seri petaling, pastu keluar balik baru ke jalan Duta. Entah kenapa jam teruk pulak, kereta bergerak perlahan dari sungai besi sampailah ke Kompleks Jaln duta tu. Lepas kompleks pejabat jalan Duta tu barulah lega.

Saya boleh bertahan dan bersabar memandu dalam jem ni, takde hal. Tapi sebab kekangan masa tu yang saya sangat2 tension. Dari sungai besi tu dah 8.30, dengan jem pulak, saya risau takut tak sampai sebelum jam 9, takkan pertama kali kelas dah lambat,kan? Dahla pelajar 9 orang kalau kita sorang lambat memangler ketara sangat2.

Tapi hari tu, hasil mencilok dan memecut dengan hebatnya sempatlah saya sampai lagi dua minit ke jam 9 pagi. Rupanya pensyarah pun terlewat 15 minit, dapatler saya bernafas sebelum kelas mula.

Tengahari pulak, rehat 2 jam, 12 sampai 2 petang, saya pulak kelaparan, malam sebelumnya tak makan, pagi pun tak ambik apa2. tak tau nak makan kat mana. Yerlah baru sangat lagi, kawan2 pun takde, yang ada sorang dari S.Alam dia pulak tak ajak keluar makan, saya pun malu2 jugak nak ajak dia keluar.

Pastu saya nampak Cici [cleaner kat situ, last week hari daftar tu dah borak2 ngan dia masa kat surau] dan dia bagitau kat bangunan sebelah ada kafe. So saya menapak dengan Nor makan tengahari situ. Nasi goreng jer saya bedal \, nasi goreng USA, tapi sebab lapar tak sedap pun habislah jugak.

Lepas ni kenalah saya mancari tenpat2 makan yang best area sini. Kenalah tanya orang kot. Lagi satu saya kena ada stand by makanan atau roti dalam beg atau kereta. Senangkan, takdelah kelaparan. Dahlah nak belajar nanti sebab lapar hilang tumpuan.

Kelas petang sungguh menacabr, sebab perut dah kenyang, mata mengantuk lagipun pagi pun ada kelaskan. Dah tu semua muka memangler pensyarah nampak sebab 9 orang jer, semua2 sebaris kat depan bentuk separuh bulatan, jenuhlah saya menahan menguap. Dapat pulak kelas petang tu pasal law. Untuk permulaaan dia citer pasal Malaysia law sistem...sejarah dia, lagilah ngantuk. Nak tanya soalan pun, tak tau nak tanya apa, lagipun semua tu dah belajar masa Form 6 dalam pengajian am dulu...eh ingat lagi tu tau, sebab saya sangat2 minat pengajian am sampai membawa kepada saya score prinsipal A dalam STPM <-- tu citer dolu2...rupanya kena belajar balik benda sama, sisteh mahkamahlah, common law, zaman British, negeri2 selat, melayu bersekutu dll...sejarah Form 6 pun belajar benda ni kan? Ok, tu citer belajar, habis kelas jam 5 lepas solat bertolak balik, menempuh jem lagi sebab orang balik kerja,kan? tapi takdelah teruk sangat sebab bertolak jam 5.40 macam tu, jam 6.50 petang saya dah sampai rumah. Mujur juga pak haji ada hari rabu sebab malam dia mesyuarat, so petang tu dia akan ambil Hani. Kalau tak terpaksalah saya amabil hani lambat, terpaksa pulak bayar RM10 kalau ambik lepas jam 6 petang. Jimat 10 ringgitkan. Cuma hari isnin dengan selasa kalau lambat ambik Hani saya terpaksalah keluarkan RM 20 bayar OT cikgu. Melainkanlah pensyarah tu habiskan kelas awal. dapatler kami balik cepat sikit. Setakat ni minyka seremban-KL rasanya kembara tu guna dalam RM 30 perjalanan dua hala. Tu kata pak haji, tapi saya rasa lebih lagi. Nanti saya kira betul2 sebab hari tu, dah pusing2 hantar Hani pastu hantar pak haji, tengok dekat meter tu bergerak separuh minyak tu. Kalaulah boleh isi dengan air jer, kan bagus. Terasa betapa lajunya duit keluar dari purse.

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP