Selasa, Julai 29, 2008

Misi yang gagal~~~!!!

Assalamualaikum w.b.t...

Hari ni jam 2 saya ada kelas jadik masa nak ke keluar tol dari seremban ke UKM Bangi kat depan saya tu ada kereta kancil biru NAJ.....[saya siap hafal nombor ia lagik...boleh tulis ker ni? tak pasal2 kena saman lak nanti] masa kat tol tu punyalah berani kereta ni dia boleh jalan jer tak berhenti untuk ambil tiket....sapa lagi yang berani buat camnikan kalau bukan pemandunya "LELAKI"?

Budak tol tu masa saya berhenti ambil tiket tu sempat sumpah seranah pemandu tu...lepas tu dia cepat2 tengok dan tulis nombor pletnya. Yang saya plak sibuk dok tanya [walhal sendiri pun pernah buat] ..."dik..nanti macamana dia nak keluar tu dik?" Adik tu muka masam jer...dia pun jawab [bila pandang saya di senyum lah sikit] ..."biar dia kena penalti masa nak keluar nanti kak..."



Saya pun terpikir lah nak kejar dan follow keter kancil ni..nak menyiasat masa dia keluar nanti..apa dia nak buat. Saya agaklah mesti dia nak pecut cepat2 dan dia mesti dah standby belakang mana-mana kereta yang nak bayar tuuuu...


Lama saya follow keter ni dan untuk tak nampak ketara sangat saya dok membontot dia jer..kejap2 saya potong dia...tu saya masih gigih ambik gambar keter tu kat belakang keter saya.... misi saya satu jer...nak ikut sampai tol sungai besi....saya pun terus kejar dan kejar...tapi dia pun maintain jer bawak 100km/hour...tiba2 alamak baru saya teringat hari ni saya tak keluar tol sungai besi...keluar bangi jerlaaaaahhh...




Maka ni jerlah saya mampu buat...zoom sikit nombor dia tapi takleh lah bagi nampak kan? Sepanjang jalan dia ni merokok jer tau...kejap2 keluarkan tangan buang abu rokok...jangan dia cam nombor kereta saya sudah sebab agak-agaknya dia mesti tau sebab saya dok ada jer belakang dia dari tol lagi...

Bila tengok kes ni saya teringat saya pun pernah buat gak...masa keluar tol kajang lebih kurang 2005 dulu, budak tol tu suh keter saya jalan depan utk bayar kat kaunter tol yg dibuka [sekiranya banyak pengguna l/raya kan dia buat double kaunter tol utk lancarkan traffic] tapi sebab nak kejar masa saya jalan terus...takde masa dah nak berhenti2 ni...masa tu saya kena gi HQ [putrajaya] brief kes kat boss kira urgent kes lah tu...daripada kena marah ngan boss biarlah saya buat jahat sikit...

Tu kali pertama, sekali lagi masa saya parking kat parking bertingkat kat Parkson grand seremban, dia jenis yang bayar masuk syiling kat mesin tu, kan ker kita kena bayar guna syiling? Masa ni entah macamana boleh lupa, langsung takde syiling masa tu dah dekat2 turn saya dah, kalau takde syiling kan ker palang dia takmo ternaik? Sudah...camana saya ni? nak patah balik tak boleh dah sebab banyak sungguh kereta que belakang saya.

masa ni saya takde fikir lain dah...daripada menyusahkan orang nak reverse keter sebab saya tak jadik keluar, baik saya ke depan jer...sebelum tu saya dah buat kiraan masa dah berapa lama palang dia ternaik, saya agak2 lepas tak dua buah kereta...keputusannya memang ngam-ngamlah dua keter boleh keluar...

Bila keter depan gerak jer...saya stand by kat pedal minyak dah, kira saya mengekor rapatlah keter depan...ternaik jer palang tu cepat jer saya memecut...legaaa lepas satu hazabbb...korang berani tak buat ni??? kalau takde keberanian dan skill pemanduan tahap F1 ni mau tengah2 tu tersekat palang buat malu jer..salah2 gaya pecah pulak cermin depan kereta...so baik jangan cuba...sangat merbahaya bagi pemandu2 amaturrr...

3 cetusan rasa:

Ummi berkata...

salam,

hebat sungguh! akak tak berani. takut sungguh! tambah-tambah akak ni jenis penakut. mau balik tak tido malam takut kena tangkap. :)

boleh kena tangkap tak wa?

akak tak makan apa-apa pun wa untuk pregnant. akak ni jenis cepat mengandung tapi tak tahan lama. tu yang keguguran 5 kali.

masa damya akak terlewat je period, terus akak pergi jumpa doktor. doktor jab tiap-tiap minggu sampai 4 bulan. teruk jugaklah.

ujian darah jangan cakaplah macam-macam.

tapi kan wa, akak suka urut. mungkin sbb tu kot. cubalah! :)

Tanpa Nama berkata...

wow beraninya...saya ni drive pun terkedek2 lagi apatah lagi nk wat style F1 mcm tu..hihi


tp bab amik gambaq tu, saya pun buat! geram sangat kat pemandu2 yg x ikut peraturan...yg slow kat lorong memotong...mmg sy snap je ..biar dia nmpk...lps dh perasan kita amik gambar dia baru la terhegeh2 nk masuk ke kiri. (tp tu pun kalo sy kat tmpt penumpang...kalo sy memandu sy x leh wat apa la..haha)

WRA berkata...

Salam perkenalan...tima kasih dtg blog saya...rasanya dulu pernah dtg ke blog ni tapi layout lain dan addressnya lain kan? tapi dulu tak pernah tinggal komen pun heheheh....

kalau bab bawak keta laju2 dan buat stunt macam ni memang tak berani woooo....

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP