Rabu, Julai 30, 2008

Hani pagi ini...

Assalamualaikum w.b.t

Semalam kelas sebelah petang 2-5 ptg. Ada masa sebelah pagilah kalau nak buat apa2. Sudah ada dalam kepala perancangan nak berjoging sebagai cara nak segarkan badan dan hilangkan mengantuk dalam kelas.


Saya ni asyiklah kena perli dengan coursemate, ASP Chow [nama samaran]...diraba2nya muscle saya katanya muscle saya macam ayam bandar...lembik, takde otot langsung..cuba u rasa muscle saya ni...


Memang muscle dia keras gila. Terkejut saya. Saya raba plak otot2 dibetis dia...waaah lagi keras, macam batu jer. Hah...tulah u, saya ni atlit polis tau! Rupa2nya baruler saya tau dia ni atlit MSSM, Sukma, adalah jugak beberapa kali keluar negeri wakil Malaysia.Acara yang dia masuk adalah acara balapan dan baling membaling ni....patutpun body fit.


Dia ni ada baby kecik menyusu badan, tapi hari2 jam 6.30 dah keluar rumah joging tau..HARI-HARI yer...dan dia pun suruh saya joging jugak! Mesti badan u segar nanti...


Saya pun apa lagi, semalam bangun terus mandi, kejut hani, siap2kan pakaian dia dengan hasrat hantar dia cepat2 ke sekolah terus gi tasik konon nak joging ler atas nasihat dia lah tu.

Tapi anak gadis semalam mood tak elok bangun pagi tu, mata mengantuk. Malamnya tak lancar tidur sebab dapat batuk2 kuat tengah malam sampai muntah2, macam ada kahak yg banyak plak. Walhal bukannya selsema pun. Dalam jam 3 pagi macam tu terpaksa bagi dia ubat batuk [yang lama2 dalam peti ais] dan tukar baju semua. Ada gak dekat 2 jam gosok2 minyak dan dada dia...baru ler dia dapat tido semula...


Dahlah kejut dia ambik masa cukup lama, berapa kali pusing tak tauler [tapi tak bangun2 jgk], sekali panggil pusing sini, dua kali goyang pusing sana balik.



Cadang nak hantar 7.30 tapi sampai jam 7.45 dia takmo bangun2. Dah bangun nak pujuk2 pakai baju, buat tocang tu pun dah ambil masa...lepas pakai baju sentap lagi...dia cakap dia mengantuk...takmo ikat tocang...tu yg dia duk bawah tu...kalau duk bawah celah tu macamana nak buat tocang dua...kan ker susah? Tu semua nak suh ammie hangin ler tuu...dia kalau sentap suka duk celah2 mana...

Lama dia lepak2 kat bawah ni, terpaksalah ammie bertinggung situ ikut gak kehendak dia sebab nak cepat bejoging...


Punya semangat nak pergi joging rupanya lupa lak ammie nak buatkan susu...dah pakai baju dia merengek2 nak susu...ambik masa dengan menyusu lagi...tu pun sentap lagi sebab takmo menyusu pakai baju sekolah.."kakak rimas', tu yg baju terangkat kat perut tu...terpaksalah pujuk ambil towel balut botol sebab dia takut susu terkena kat baju....sudahnya dekat2 8.30 baru dapat keluar rumah...asyik nak sentap + rajuk jer kerjanya...



Menyusu ni pun ambil masa...tengok stim jer tu, tangan kiri mesti gentel2 rambut... sib baik tocang dah siap masa ni!


Hantar Hani, pastu terpaksa lak ke pejabat [tak sama dengan sekolah] untuk bayar yuran hani bulan ni...ingatkan bulan ni bayar RM330 rupanya saya tersalah faham...kena gak RM380...kira bulan ni first bayar kurang sikit, 3 bulan pertama kena bayar RM 510...pokailah rasanya..dahlah berulang KL 3 hari seminggu ni buat poket jadik kering....pinggang jadik sakit..aduhaaaaiii...setahun setengah lak tu...

u/P ; semalam anak sedara kat Uitm S.Alam sms offer nak pasangkan Hidrofuel RM30 jer kat keter saya, ok ker nak pasang ni?

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP