Ahad, Julai 11, 2010

Jangan berjanji kalau rasa taknak ditepati

Assalamualaikum w.b.t


Berjanji ni kenalah ditepati

Sebab orang yang kita berjanji tu dah menaruh harapan dah

Dah letakkan komitmen penuh untuk penuhi janji tu

Kalau rasa taknak dan tak boleh ditepati JANGAN berjanji

Saya cukup menyampah dengan orang yang berjanji

Lepas tu dia boleh pulak bila dah sampai masa tu batalkan

Bukan sekali dua okay

Dah banyak kali!

Tapi sebagai kawan saya mula2 saya anggap janji yang dia batalkan

Sebagai punya alasan yang rasional

Walaupun saya malas nak tanya apa sebabnya batalkan saat2 akhir

Tapi makin lama makin menjadi2 pula sikap dia yang suka batalkan janji pada saat2 akhir

Lama2 saya dah anggap dia ni memang tak boleh buat janji lah

Tapi kadang2 terpedaya juga buat janji dengan dia

Sebab ada juga janji dia yang ditepati

Tapi janji yang dia buat baru2 ni memang buat saya hiang kepercayaan bertullah kat dia ni

Dah malas saya nak berjanji dah

Baik saya berjanji dengan anak dara saya jer

Sah memang jadi punya!

Bila janji dengan orang macam nilah jadinya....

Moralnya....hilang duit boleh carik, hilang harta boleh cari ganti

TAPI hilang kepercayaan memang takkan lah boleh ganti dengan apapun...


 Wassalam

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP