Isnin, Oktober 20, 2008

Syawal ke 20

Assalamualaikum w.b.t

Hari sabtu tu kan janji nak buat rumah terbuka, tapi hajat tak kesampaian kerana ada perbincangan dari jam 8 pagi keluar rumah, ke Jalan duta, jam 11 malam baru balik, bawa Hani sekali.

Asalkan ada komputer dan internet, dia takde hal, lepas jemu main games, saya bukakan Youtube, jenuhlah dia menonton Sin Chan, Daoraemn dll. Berhenti2 jugak bincang/buat assignment grouping sebenarnya. Kira lengkaplah hani, dia pun kena korban asbab saya sambung belajar ni. Ikut saya ke kelas, ikut saya discuss...takper tu semua bagi pengalaman pada dia.

Hari ni, dia dapat khatamkan buku Qiraati Jilid 2, esok mula jilid 3, dan sebagai ganjaran saya tanya dia nak makan apa? So katanya nak makan kek, nilah saya dengan dia di secret resepi. Daripada menunggu kosong, kebetulan latop ada, saya pun online jerlah.

Tadi siang saya 'terbuka' pintu hati nak jumpa blogger, orang pertama yang saya jumpa ialah Luna (
http://www.kakluna.blogspot/ ) lama jugak jumpa sampai husbandnya panggil sbab dah lapar kot. Saya single jer pergi, Hani kan sekolah. Lepas jumpa dia saya terus ke Taman Seri Serdang, ziarah kawan sejemaah (ABIM) masa di U dulu bersalin anak kedua.

Nak jadi cerita dia bersalin sama dengan kak Aza, beza sejam jer. Sama2 25 Oktober, di Pusat Rawatan Pakar An Nur, bangi, tapi takdelah terjumpa, sebab dua2 tgh sakit,kan... Kak Aza bersalain 3.40, kak Jue pulak bersalin, 4.30 petang. Hari tu masa kak aza bersalin tu saya teringin nak ziarah ikut kak aza tapi sebab keadaan tak sesuai sebab esoknya tu kak aza dah nak discharge, mnyemak jer saya ada dlm keter nanti...(kalau saya pun lepas bersalin ada org lain dlm kereta suami fikir gitu jugak agaknya.)

Ok, jumpa Luna tadi sebenarnya lebih kurang sama jer masa kami sembang2 dlm YM, Luna cepat mesra orangnya, cuma saya terkilan sebab tak dapat nak belanja2 makan Luna sekeluarga. Kalau datang ke rumah bolehlah jamu2 macam2....

Rumahtangga.

Saya nak cerita juga walaupun ada yang meluat baca kot? Hari khamis ni genap 2 minggu takde khabar berita dari ayah si Hani ni. Saya rasa dia keluar 40 hari sebab dari puasa dia dah sebut2, ni saya agak jer...sebab saya pun takde kekuatan dan kegahirahan nak call dia. Barang2nya banyak lagi kat rumah ni Last dia sms hari tu minta saya kemaskan barang2nya, dia nak datang ambil, saya tak peduli pun, sebab dah selalu cakap gitu kalau gaduh.

Kali ni puas juga saya nak fikirkan masalah rumahtangga ni, nak akhirkan atau nak teruskan. Lepas setiap kali solat saya baca yaasin dan Ar Rahman (katanya elok...masa baca tu ingatkan org yg kita syg dan dia akan ingat kita) selain dapat tingkatkan hafalan zaman2 belajar ni... tapi setitis air mata pun saya gagal tumpahkan. Dah habis kot air mata ni...atau perasaan saya dah beku.

Saya pun syukur juga, bagilah tempoh masa ni berlalu sebagai tempoh bertenang, tenpoh mengkaji kesilapan masing2, kalau dah ada kata putus nanti saya akan call juga pak haji. Buat masa ni saya pun rasa kalau dia ada saya tak mampu nak manjakan dia, sebab saya kena manjakan buku2...assigment pun ada yg tak siap lagi.

Hajat hat nak juga tengok Hani sofiyyah, ziarah kak aza, tapi mulut tempaya ni takut terpecah lubang bercerita kat kak aza, lebih baik saya berdiam2 jer. Kali ni tak nak dah libatkan kak aza dalam konflik kami suami isteri. Biarlah masa menentuka. Apapun saya etap anggap semuanya ada hikmah. Saya tak suka nak berburuk sangka, biar saya bersangka baik walaupun apa pengakhirnannya.

Hani pulak very positiv dalam berdepan dgn masalah ni. Dia suka, itu ikut cakap mulut dialah. Bla tanya 3 sebab dia dapat senaraikan dengan cepat. Nak tau apa ada dalam pemikiran budak 5 tahun tentang sebab rasionalnya saya perlu berpisah dengan ayah...ni 3 sebab hani suka kami berpisah;

1.Ayah dan ami selalu bergurau jer...kalau berpisah takdelah bergurau, bolehlah ami bergurau dengan kakak jer, takde orang nak kacau...
2.Ayah dan ami selalu gaduh, eloklah berpisah nanti tak payah gaduh2 lagi ...senang
3. Ammie boleh rehat takyah masak, kalau ayah ada ayah tu asyik suh amie masak jer...amie kan penat..pergi kelaslah, buat tulah buat inilah...

Tu saya minta 3 sebab kalau minta 10 sebab tak taulah apa lagi yg disenaraikan. Tapi tak taulah tu dtg dari fikiran atau cakap2 jer..apapun dia nampak okay jer...takde sebut2 ayah pun. Tapi esok saya akan belikan dia starting pack simcard line celcom utk dia hubungi ayah ada hp lama tu utk dia guna sebab saya jamin kalau saya call guna nombor saya takkan dijawab...saya dah tau dah MO pak haji setiap kali gaduh...

oklah...

Kak Azwa, saya tak dapat jumpa akak, sebab selain saya memang tak berhajat nak jumpa mana2 blogger dah, cukuplah setakat kita berkenal di alam maya, saya mengejar masa, hari akak kursus tu saya lalu di ILKAP tapi menjeling jerlah...nanti2 ada rezeki kita jumpa juga...

Untuk abu hanif, saya dimaklumkan oleh pengurusan memang ada pinjaman JPA dan saya dah mohon pun tapi tak lulus2 lagi...tu pasal saya kena belanja duit sendiri, semester depan kalau ada pun....

Apapun saya doa yag terbaik tak kiralah samaada saya akan menjadi janda atau tidak, saya yakin allah akan beri yang terbaik buat kami berdua....sebab selama ni allah sentiasa memberi limpah dan rahmatnya dalam kehidupan saya tanpa putus2....walaupun banyak dosa dan kesalahan saya lakukan.


Cuti semester

Tak sabar nak cuti semester...sebulan setengah beb...sapa nak bagi cuti macam tu???? huiii untungnya dapat cuti belajar.............rasanya balik kampung jerlah saya dengan hani....best2...

5 cetusan rasa:

Irfa berkata...

salam kak..
tak tau nak komen apa.tp sy save no akak..

MOKCIK AZWA berkata...

Semoga tabah menghadapi segala ranjau duri kehidupan. I save your no ek...

Sya berkata...

Hani menjawab bagai org dewasa.. yg dewasa pun tak boleh fikir begitu

Cool berkata...

nak jumpa jugak laaa@!~ heheheh

Lebih nak jumpa si kecik tu sebenarnya..


.
.
kak sabar ye...

Zareda Norman berkata...

Bila start cuti tu?

Apapun keputusan nak dibuat.. didoakan semoga semuanya dipermudahkan

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP