Sabtu, Mei 29, 2010

Apa sebab utama isteri takut suami kawin lain?

Assalamualaikum w.b.t


Saya ada kawan. Guru. Anak sembilan. Suami pun guru.

Baru2 ni suami dia dikesan berhubung dengan seorang janda menerusi sms

Punyalah dia runsing. Hari2 check hp suami.

Tak cukup tu, dia sendiri simpan hp suami.

Tak jalan jugak! Sebab suami pinjam hp kawan dia.

Sudahnya, kawan saya letak syarat, kalau 'berhajat' dengan dia,

suami mesti sumpah dengan nama Allah.

takkan berhubung dengan perempuan tu lagi.

Suami pun sebab dah 'berhajat'...sumpahlah

Tapi sang suami kalau dah angau, apa kira sumpah!

Berhubung juga, dapat dikesan oleh kawan saya tu.

Sekarang ni dia nak suruh suami dia sumpah junjung Quran pulak!

Saya bagitau dia, kalau dah laki dia angau sangat,  tukar strtegi

Pi jerlah jumpa perempuan tu.

Bawak anak2 sekali, yg 9 orang tu, tanya sanggup ker nak kawin suami saya?

Mesti tak sanggup punya!

Tapi kawan saya tak setuju plak!

Yang saya pening, kawan saya tak tau sapa perempuan tu...

Yang saya pulak dah tau...tapi tak sampai hati nak bagitau...


sebab


...


...


...



...


Perempuan tu...


Kawan kami jugak!



Wassalam

7 cetusan rasa:

ibuayu berkata...

tu yang susah lak ye..tapi rasanya elok beritahu..tak oe jaga tepi kain utk kepentingn sebuah rumahtangga..

Hanisumayyah berkata...

ibuayu,

memang na bagitau tapi takut dia terkejut...dahlah kawan tu ada darah tinggi...lagipun saya tengah usahakan suami suh nasihat suami kawan tu...

مريم أبو أحمد berkata...

ayo.. pening ini macam..
tapi, saya rasa kak wa tentu ada cara sebab kak wa kenal dedua... huhu

Hanisumayyah berkata...

Kak wa nak bagitau jer, tapi pak hj tak benarkan...kalau ikut kak wa, benarkan jer suami dia tu akwin...ni kali ke 3 dia mengurat...memang sah2 dah gatal nak kawin lagi halang lagi dia buat!

Jiji berkata...

Hmm, nasihatkan kawan yg dok skendel tuh..

p/s: Kak wa blog lagi stau mmg takbleh access eh =(

Hanisumayyah berkata...

JIji...

Boleh access, masuk jer..

Tanpa Nama berkata...

If you desire a children's play area where games such as tennis, softball, and football can be played, you will want to grow lawns of tough grass. There is no formal requirement for a wedding planner. There are personality traits associated with the zodiac sign. [URL=http://lopolikumino.com ]fluorenes[/URL] Of course you also need to exert some extra loving care to your lawn. The only way to prevent such cases in places where the workers are paid per Shofar is to ensure that there is supervision at all times.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP