Khamis, Jun 03, 2010

Semua kini dalam sejarah!

Assalamualaikum w.b.t


Tarikh semalam, 7 tahun lalu

Ahad, jam 10-11 pagi

sahnya saya menjadi isteri kepada suami saya.

Jauh di tempat asing

tanpa keluarga

tanpa saudara mara

tanpa baju pengantin

tanpa hantaran

tanpa pelamin

tanpa inai di jari

tanpa paluan kompang

tanpa kawan2

hanya saya, bakal suami, saksi, dan tok kadhi

akhirnya selamat juga dinikahkan dengan mas kahwin RM200..tunai...

esoknya bangun pagi macam mimpi....betulkah aku isteri?

Dan hari ini

7 tahun lalu

seawal pagi saya keluar dari rumah mal rumah seorang diri...tanpa suami

dengan sarat 9 bulan mengandung

menunggu due date 9 Jun 2003

ke klinik kesihatan kg

malangnya terus di refer di hospital melaka

untuk dibersalinkan

saya memecut ke hospital melaka seorang diri ke unit O&G

terus doc booking labour room (untuk induce)

akhirnya berjaya pujuk doc tangguh masuk wad sebelah petang

saya memecut laju ke merlimau dari melaka (jauh tu)

carik bank keluarkan duit RM4,000 persiapan bersalin dan berpantang

balik rumah mak terus packing baju

tunggu suami dari kuala pilah

suami sampai jam 4 kami ke hospital~masuk ward untuk induce dan tunggu bersalin

5 Jun, 4.11 pagi..

Selamatnya lahir seorang baby, 3.1 kg

secara pembedahan...amiin

Semuanya telah jadi sejarah!

Cepatnya masa berlalu!

Selamat ulangtahun pernikahan (betul2 nikah sahaja)

dan

Selamat ulangtahun kelahairan anakku~ satu2nya anakku yang comel cerdik bijak petah

Moga2 dapat doa untuk ayah ibu dan dapat pakaikan ayah ibu mahkota di syurga nanti...amiin...

Wassalam

2 cetusan rasa:

Acik Erna berkata...

selamat ulang tahun..untuk anak dan ibu sekali.semoga anak yang comel itu akan berbakti pada orang tuanya..dan menjadi anak yang solehah..

nor64 berkata...

salam...

menarik kisah anda ni..

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP