Sabtu, Jun 26, 2010

Dah 5 bulan....

Assalamualaikum w.b.t


Bukan mengandung ya.

Cuma dah 5 bulan saya hidup sederhana

Sejak febuari berpindah tempat tinggal

bukan saja rumah saya tinggalkan, malah barang2 utama semua pun saya tinggalkan

hanya bawa yang asas

Dibilik, saya hanya bawa sebiji tilam kekabu di beli di Nilai 3, beberapa biji bantal, toto dan satu rak baju, satu tempat sangkut baju

Didapur saya hanya bawa satu set pinggan serba 4 biji, sebiji kuali kecil, beberapa mug, sebiji kole, setengah dozen sudu/garfu, senduk/sudip/pisau serba satu dan 3 biji casserole utk masak dan 6 biji bekas kuih utk isi barang gula/kopi/teh....

Pastu sampai sini beli termos sebiji dan jug pemanas air satu

Peti ais & dapur madu saya sedekah dia punya..heheheee

Pasti saya hangkut microwave oven bagi senang utk panaskan apa2....

Itu sahaja hidup kami dua beranak untuk tempoh 5 bulan ni...

Mula-mula dulu rasa macam nak angkut segala mala bawak pindah tapi terasa pulak ringkas/minimalis lagi mudah...dah jemu hidup cara biasa...

Mula2 sakit gak badan yang dah termanja tido atas tilam empuk atas katil super king dalam aircond tiba2 kena tido atas kekabu saiz queen nipis pastu siap kena tendang2 dengan anak masa tido dengan musim panas malam2....berebut2 space...

Lama2 ala bisa tegal biasa...

2 minggu lepas kasi upgraded sikit beli tilam angin kat alamanda...tapi jenuh lak 3 @ 4 hari kena pump angin sebab angin keluar...agaknya tampung berat saya + anak....tapi lebih selesa dari atas kekabu nipis...

Paling mujahadah....takde mesin basuh...paling malas basuh baju....tambah2 baju kotor iaitu baju sekolah anak sangat hitam....seminggu 5 pasang + stokin + kasut...dan juga dengan towel mandi utk rumah/rumah pengasuh dan towel saya sendiri...

Memang hazab takde mesin basuh ni....saya plak malas nak ke dobi...kononnya anggap membasuh sebagai hobby...

Tapi lama2 tak tahan wooo...malam2 kena duduk bilik air menyental...proses membilas tak tahan tu..pastu memerah dan menjemur...lama lak nak tunggu kering dengan space menyidai tak kena matahari/angin dan kecil pulak tu..bayangkan kadang2 seminggu sekali @ dua kali basuh...punya banyak benda yg nak dibasuh....sampai saya terpaksa beli semua serba 5 keperluan sekolah anak supaya xkotor sangat dan seminggu basuh sekali jer....

Akhirnya tewas juga saya, esok saya terpaksa rela juga angkut mesin basuh, barang lain biar jerlah, oh yer dan juga kerusi urut ogawa buat melegakan badan selepas penat kerja seharian...

Buat masa ini, kehidupan selesa dengan cara sederhana..cuma ruang tamu terasa hambar takde tempat melepak lepas balik kerja....harus sambar sofa bed @ L shape sofa satu ni...

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP