Selasa, Februari 12, 2008

5 safar

Hari ni main bowling. Seronok jugak sesekali main ni. Main pun pasal training sebab minggu depan kena main masa mesyuarat pengarah2 kat sini. Saya sampai lambat petang tadi, dah separuh jalan pasal urus hal pejabat. Biasalah ada tangkapan.

Macamanapun sempatlah habiskan dua game. Ni kalau pak haji tau, tak suka dia dengar ni. Tapi dah namapun saya yang menurut perintah, kena jugaklah joint!
Hari ni tak dengar khabar Hani. Call rumah kak aza tak berjawab. Call hp pun sama, ada jawab tapi takde suara orang, sapa yg tekan agaknya!
Malam tadi terfikir2 nak bawak balik hani sekolah kat Seremban jer. Tadi ada tanya kat pengawal pejabat kot2 diorang sanggup jaga Hani kalau saya kerja lewat. Nampaknya isteri dia sanggup. Mungkin dalam sebulan ni saya pindahkan Hani sekolah sini, Tadika ABIM.
Saya terlalu letih berulang-alik dan menjaga hati orang sedangkan hati saya dan anak terkorban. Emosi kami rosak. Kesian Hani, terpaksa berkongsi kasih sayang kat sana. Dahlah ayah takde, saya pulak kalau tak balik PD serba salah, kak Aza mesti ada jer benda dia nak kirim suh saya belikan. Sedangkan saya termata letih.....
Tapi saya tak boleh kata tidak! Hari cuti pun saya paksakan diri kemaskan kandang kambing, sapu taik2 kambing dan tolong ambil rumput dna daun2 lain. Walaupun kak Aza tak suruh tapi naluri saya tau yang dia akan menghargai kalau saya tolong.
IKut hati saya nak suruh suami jual jer kambing tu...sebab kami tak larat dah nak menjaganya.

3 cetusan rasa:

happyirfa berkata...

salam kak..
emm mslh jugak byk hati nak jaga.
tp akak mesti tahu apa yg terbaik utk akak.pd pandangan sy,lebih baik akak ambik hani.susah senang biarlah depan mata..kecik ni dia x kisah.asal ada org layan je semuanya ok.tp takut dah besar dia kata akak lebih sygkan keje dr dia..itu pendapat saya je jgn terasa..

Siti berkata...

Tak betul apa irfa cakap tu...cuma akak tak daya melainkan akak ambik orang gaji...kalau tanya pandangan suami dia suh akak berhenti kerja jer... ntahlah telan mati mak...

Siti berkata...

maksud akak ayat tu macam ni...."tak terasa pun ,....memang betul cakap....

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP