Jumaat, Februari 15, 2008

8 Safar

Jap je dah jumaat,kan? Punyalah sibuk tak ingat dunia...rabu lepas court case kat melaka, peringkat kemukakan hujah bertulis. Sebab sibuk yg amat, malam sebelum ke melaka tu saya tak tido langsung sebab siapkan submission tu. Punyalah haru, dahlah banyak authority case nak direfer, dan lagi nilah first time saya buat penghujahan...poningnya...menjelang jam 5 pagi barulah siap, dengan buat 4 copy dan binding sekali.


Esoknya, tengok2 lawyer OKT1 tu tak siap lagi...OKT 2 memang dah siap lama dah. saya pun kalau boleh nak siapkan cepat tapi OKT1 tak hantar copy submission dia, terpaksalah saya proceed buat penghujahan saya.. pendek citer dia minta tangguh....tangguh lagi 30 april...yahooo boleh alter lagi mana yang kurang...
Balik dari off subuh tu dah jam 5.30 mandi2 siap2 jam 7.00 bertolak ke melaka. Masa ni xngantuk pun sebab dah biasa pun tak tido 24 jam ni. tapi saya yang memang alahan masa memandu (masalah ngantuk!)...punyalah berperang sakan dengan mata ni yg nak tertutup jer...terpaksalah berhenti kat hentian sebelah linggi tido kejap!



Balik pun camtu gak....terpaksa tido kat tepi jalan di kawasan rembau (saya guna jalan dalam) dekat setengah jam tertido...masa ni bukak aircond kunci keter. mujur jugak tak mati tepi jalan tu dgn aircondnya terbuka plak tu....



Balik court tu sebenarnya saya singgah balik rumah mak. Kononnya nak tidolah kejap...tapi tak senang duduk, macam2 call dari pejabat masuk...pasal petang tu, boss besar2 jab kami dan jab luar datang ke N9 utk mesyuarat J?K Keutuhan Pengurusan....



Paling tak tahan boss sayaler..dia dlm mesy sms saya suh meeting bdk2 unit saya tanya masalah kami dalam siasatan yg nak dihighlightkan dlm mesyuarat tu..utk di[erbaiki diperingkat nasional. sebab mesy tu dianggotai oleh semua kementerian...utk tingkatkan intergrity dan tadbir urus terbaik p'khidmat awam.
Sudahnya, saya mesy thru call/sms jer... sambil memandu...pastu call/sms boss balik...dengan mengantuk/penat/drive..kira buat banyak benda dlm satu masa nih...



Balik tu jer... bodek punya pasal dan nak jaga air muka boss saya...terpaksa aturkan buat hamper buah 5 utk dato'2 jab. kami yg datang ni...buat meeting jap dgn unit saya tanya masalah, buat write up sikit terus siap utk pergi tengok dato' ni main bola tampar lawan penjara plak...jadi tukang pom-pom jerler...



Hari ni sebab dato'2 dan pengarah2 nak training bowling, pergi lagi main kat JJ, hari ni score saya hempeh...tapi ada gak strike! Esok saya kena masuk team Datin Seri Panglima/puspanita...kalau dia jadik datangler...tu lah sakan training ni...
Malam ni tadi, buat lagi tambahan hamper utk hadiah bowling esok dan pertandingan bola tampar jugak petang esok antara HQ dgn state....



Start malam ni plak saya dah mula sibuk hal p.raya. kami kena stand by 24 jam. Bilik gerakan dah memang set up dan dah activate sejak 1 feb hari tu...jadual pegawai bertugas pun saya dah siapkan. Hari ni 7.30 pagi nanti akan ada taklimat dengan pengarah saya, bahan2 edaran pasal kesalahan rasuah/ politik wang dan stand by dah..


Lepas ni kena ronda satu negeri dengar ceramah/kempen dan duduk kedai kopiler jawapnya....harap2 takde ler kes2 besar datang..poning pala ni...
Citer hal kerja tak abih2 kan? Meluat plak arrr...hidup yg bosan dan tak bewarna tak macam hidup Luna dan Irfa.



Hani dari isnin sampailer hari ni jumaat saya tak tengok dan dengar suara dia! Rindu? Tak sempat rindu pun...sibuk sepanjang masa...cuma terasa rindu yg amat kat pak hj...rindu lain sebenarnya ni...di Grik tu takde line..truk betul! Pak hj plak jenis malas nak keluar pekan cari line...seminggu adalah sekali dia call!
Weekend ni pun rasanya ahad baru bleh tengok dia...lepas mesyuarat pengarah2 abis..lepas tu 20 dan 21 hb dah ke JB bicara dua kes plak tu... isnin minggu depan kena attend mesy kat HQ, pasal permohonan barang2 bantuan teknik utk siasatan..sumer tu nak kena survey dulu apa jenis barangnya yang kita nak....nak kena buat report plak tu...



Tak sabar julai ni..rasa cam lambat jer lagi...lepas tu bolehler setahun setengah rehat..biar mengadap buku jer pun takper..apa2 hal pasal pindahkan Hani kena jugak tunggu sampai saya sambung master julai ni...



Saya rasa kak Aza marah dengan sayalah...tengah tertanya2 ni apa salah saya...susahlah suami takde dekat ni...payah jugak nak selami hati madu saya nih...rasa cam tak sehaluan sangat sangat pemikiran kami berdua ni...susah nak carik titik pertemuan...saya kena banyak sabar sebab dia pun dah banyak sabar dengan saya kot?

1 cetusan rasa:

HAPPYIRFA berkata...

SALAM KAK..
he he..camner nama sy disebut ni.
malulah pulak.sy biasa2 jer kak.
keje kecik,gaji kecik so tangungjawab pun kecik jugak.akak nak sambung belajar ker?baguslah..tumpang gembira utk akak

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP