Khamis, Mac 25, 2010

Pindah kelas pulak!

Assalamualaikum w.b.t

Belum apa2 lagi, maksudnya baru dapat dua paper kelas pagi dan satu paper kelas KAFA, Hani dah kena tukar kelas. Macamana cikgu nilai tak taulah....


Mujur juga tukar ke kelas yang lebih bagus, bagus apa tu tak taulah. hani yang cakap sapa markah tinggi2 terus kena tukar kelas....


Cikgu arahkan dia tukar kelas hari ni. Semalam dah tukar kot tapi semalam hani MC sebab demam makanya malam ni baru dia bagitau dia dah kena tukar kelas.


Pastu Hani citer lagi, dia kena duduk beakang sekali. Eh....kenapa pulak??? Saya benganglah jugak apasal bila tukar kelas ni kena duk belakang sekali? Hari tu depan sekali....


Pastu dia jawab, sebab kakak tak nakal...sapa yang paling nakal cikgu suruh dia kena duduk depan sekali! baru saya teringat zaman dulu sekolah cikgu selalu jadikan budak nakal ni sebagai pengawas...kiranya langkah pencegahanlah tu....kira sama lah tekniknya tu kot?


Wah..hani duduk paling belakang kiranya paling tak nakallah? Atau kata lain paling baik???bagu...bagus..




Muka tension woo..asyik2 kena baca buku. abih nak buat apa? Bukan ada sapa2 nak main pun?











Bukan baut kerja apa pun muka tension ni...buat jadual utk esok jer....!




Tengoklah permukaan meja...hitam dan penuh dengan contengan tu sebab lengan baju balik sekolah hitam....aduuuh penat menyentalnya, camno nak buat tu?

4 cetusan rasa:

nor64 berkata...

askm...

bersyukur dapat anak yg comel dan bijak pulak tu.Sekolah kat mane ye..proses pengasingan kelas masih lagi berlaku disebabkan negara kita ni mengamalkan exam oriented ..kedudukan dalam kelas adalah strategi guru untuk mengawal kelas supaya p&p berjalan lancar..kalau boleh mmg kita parents nak bagi anak kita yg terbaik tapi guru terpaksa merancang strategi untuk mempastikan semua pelajar mencapai objektif dalam pengajaran mereka..

Jiji berkata...

kak balut dengan kertas majong, cover ngn plastik yg tebal sket .. lantak apa chegu nak kata huhuh

مريم أبو أحمد berkata...

errr guna sabun mandi, senang sikit...

Hanisumayyah berkata...

Kak Nor...

sekolah putrajaya kak...sebelum ni sekolah lain, baru jer pindah sini, datang2 kena exam lak...saya tak kisah pun dia tukar kelas, asalkan dia seronok ke sekolah. Cuma bila duduk belakang tu gusar sikit sebab saya tau anak saya ni suka leka...suka tengok gelagat orang dan suka juga bermain2...takut nanti leka dan kerjanya tak siap...



Jiji...

Tulah akak pun terfikir juga, cuma belum bertindak jer...setakat ni akak suh lipat tangan baju tu tinggi2...tapi mungkin dia tak buat kot...nanti2 lepas ni petang akak datang balut mejanya tu...

Maryam...

Ha'ah memang akak basuh dengan sabun mandi...cepat jer hilangnya hitam tu...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP