Jumaat, Ogos 06, 2010

Raja Azura ke kaunseling ~ itulah tindakan yg wajar...

Assalamualaikum w.b.t


Sebagai seorang wanita dan isteri saya rasa lapang dada saya bila membaca bahawa Raja Azura @ lebih dikenali dengan Kak Engku hanya mendapatkan khidmat kaunseling. Dan bukan membuat permohonan cerai.

Walaupun takde kena mengena tapi bila dengar ada rumahtangga yang goyah sampai membawa ke pada bercerai berai memang ia meruntun naluri kewanitaan saya.


Bagi saya, media tak perlulah perbesarkan hal ini dan kak engku pun tak perlulah melayan media sangat. Kalau tersalah cakap atau terlebih cakap cepat jer nanti disensasikan.


Semua cerita2 dalam kain rumahtangga selebriti adalah modal melakukan jualan dan menarik perhatian peminat-peminat malah mereka yg tak berminat dengan siu-isu artis pun teruja bila tengok muka depan ada cerita cerai berai artis atau pergolakan rumahtangga.

bagi saya, saya sendiri pernah berpengalaman mendapatkan khidmat kaunseling daripada kaunselor pejabat agama.

Mula2 memang skeptikal jugaklah...dan asalnya memang nak bercerai tapi lepas dapat kaunseling walaupun kaunseling tu sendiri tak membantu menyelesaikan masalah yang menjadi punca nak bercerai tapi dengan persoalan2 dan kemungkinan yang dibangkitkan akhirnya kaunseling berakhir dengan keputusan yang membawa kepada kedua-dua pihak (saya dan suami) berlapang dada dan menerima kelemahan diri masing2 seadanya.

Dan saya harap kak engku dan suaminya pun samalah macam saya.....jika ada masalah2 kecil takde masalah untuk masing-masing give and take...rumahtangga ni kena banyak tolak ansur..(walaupun hakikatnya sayalah rasa isteri kena banyak ansurnya..suami ni pandai menolak jer...)


Oklah....hanya pandangan peribadi jer...


Wassalam

1 cetusan rasa:

pemikir berkata...

itulah sebenarnya kaunseling,mencari punca masalah dan mencari alternatif penyelesaian.Cuma keputusan ditangan anda bukannya ditangan kaunselor.Kaunselor cuma membuka minda anda.Anda yang menentukan.

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP