Khamis, November 19, 2009

Set Cawan Bunga Kangkung

Assalamualaikum w.b.t


Koleksi bunga kangkung ni pun sama saya dapat dalam sessi hunting yang pertama, dan buat masa ni belum lah dapat nak hunting lagi.....dan kat seremban ni ada dua kedai apek jer yang saya dapat kesan....kalau ada sesap tau kotler ada mana2 kedai kat sini yang ada jual lagi harus saya terjah...


Cuma nanti kalau balik kampung melaka, dah terbayang dah dalam kepala ni tempat2 yang harus saya terjah untuk dapatkan pinggan mangkuk lama2  ni...manalah tau ada rezekikan? Dan dalam kepala ada gak hajat nak berziarah rumah sedara mara...ramai sedara mara saya yang dah tua2...mesti ada punya, takkan nak beli pun diorang tak nak jual kan?


Set cawan 6 biji dan piring 6 biji ni saya dapat kat kedai apek tulah sama, sama dengan set bunga pafi...saya suka bentuk cawan ni...cuma tekonya tu saya rasa bukan padanan yang sesuai...sebab tekonya montok jer kan, cawan pulak jenis cutting A....patut tekonya jenis tinggilah..macam teko aladdin tulah...





Macam biasa, teko adalah dapat dari kampung, mak punya, dan mak letak atas almari bukan buat perhiasan tapi macam benda lama, nak buang tak pecah2, nak pakai dah retak...kira macam benda terbuang lah kalau dah duduk atas almari dapur tu....elok jer raya hari tu saya ambik jerlah sama teko bunga padi.

Kondisi teko ni sangatlah kasihan....macam retak menanti belah jer...saya pulak tak reti nak 'kerjakan' dan tak tau pulak samaada teko ni boleh dirawat atau tidak? maka saya buarkan jerlah ia begitu....sekadar buat hiasan dan pandang2 jer...cawan2 tu semua baru dan tak pernah saya pakai pun..basuh pun tidak sebab memang dari kedai apek cawan dan piring2 ni berbalut cantik dan masih elok terletak dalam kotak....



Saiz cawan ni comel jer...tapi takdelah secomel cawan bunga sakura...cawan tu lagi comel kan? sayang betul saya nak guna cawan2 lama ni untuk pakai basahan ataupun untuk gunakan masa tetamu datang...saya beli ni semata2 nak buat pandang2 jer....ahaksss




nanti saya juat entry lagi set cawan bunga sakura dan bunga ros dua kuntum pink/kelabu...

4 cetusan rasa:

nor64 berkata...

salam salwa..hehe ngape tak buat plastic surgery kat teko tu...cantiklah cawan2 kangkung tu..ada extra ke?...

nor64 berkata...

salam salwa..hehe ngape tak buat plastic surgery kat teko tu...cantiklah cawan2 kangkung tu..ada extra ke?...

nor64 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hanisumayyah berkata...

kak Nor...lah boleh buat plastic surgery ker..camno tu? Kak..kalo ada lebih kat kedai apek tu bolehler sy toloong belikan...nanti saya cek kan...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP