Rabu, Mei 07, 2008

Kak Aza punya cerita plak

Rasakan entry ke 3 kali ni sekaligus jer sebab esok lusa sibuk, lagipun kat off kira takleh update, kat rumah malam dok bantu hani buat kerja sekolah yang sah2 banyak. Weekend plak berebut dengan hani dan pak hj nak guna pc...saya pun rela beralah sebab tengah giler buat jahitan tu kan...biar cepat siapnya....

weekend minggu sebelum saya ke JB tu saya gi Peedee. dua2 hari saya ke peedee, sabtu dan ahad, masa ni hj keluar 3 hari so dia takdelah kat rumah kak aza. Saya pergi sebab HQ ada buat program kat peedee so pengarah mintak saya dengan timbalan dia pergi wakil dialah kan...saya bawak jer Hani lantakler...saya cadang sabtu tu nak tido rumah kak aza sebab pagi ahad tu dah ada program lagi tapi sebab dinner habis jam 11 malam maka terlalu lewat malas nak kacau kak aza.

Balik program ahad tu (sukaneka sebenarnya) tengahari saya pun pergilah rumah kak aza kononnya nak tumpang mandi jer pastu lepak2 jap...sebab hani sibuk ajak saya mandi manda kat pantai..sib baik bawak persalinan, Tup2 sampai ke malam lepak. maghrib baru balik seremban balik. Tau jerlah dua madu dah berjumpa dalam keadaan laki takder kira peluangler nak mengutuk laki kan?

Kak aza takderlah kutuk2 laki dia tu..saya niler yang lebih2 yerlah kak aza apa yang kurangkan, semuanya lebih..nak-naknya masa giliran sah2 berkepit siang malam 24 jam (bersangka buruk lagi tu) pasal hj tak kejer, budak dua org sekolah hanya Zubair jerlah yang ada. Mujur gak weekend kat umah saya..kalau tak lagilah pak hj tu 'mua'kan sangat bininya tu...

So saya dah plan dah nak tau apa pandangan kak aza yang sebulan lebih hj tak balik rumah saya tu..saja provok dia...saya start

  • "kak..akak tau tak yang abang tak balik tu...malas saya nak layan kerenah dia kak, kalau nak balik, balik ler....tak balik lantak dia ler..macam saya dah takde perasaan dah kak"

  • "tuler akak perli dia gak wa, akak cakap ..haaai senang jer ati abang..abang ni rumah satu jer ker?"..dia senyap jer terus keluar gi surau..akak nampak berubah air muka dia...macam muka tak siap tu..."

  • Ntahlah kak..masa abang tak balik hari tu saya rasa enjoy pulak dia takde, macam takde sebab nak call dia pujuk dia suh balik. Rasa macam dah takde sayang dah...

  • wa...sayang takde takper 'kasihan' kena ada...dari kasihan tu kita boleh khidmat...jangan kasihan tu pun terus hilang...asalkan kasihan tu ada lagi boleh teruskan

Adalah banyak lagi saya citer kat kak Aza perasaan saya, apa hj buat kat saya, saya tekan kan kat dia yang sebenarnya hj ada ker takder ker kat rumah saya tak ada apa2 perubahan fizikal dan takde menyumbang atau menambah apa2...(dahsyat statement ni kan) saya kata saya sebeanrnya ada gak hati nak call pujuk hj balik tapi saya tak dapat carik sebab yang kukuh apa sebabnya saya perlu dia balik selain alasan keperluan batin. Nanti kang hj kata saya nakkan tubuh dia jer..tanggungjawab lain (permintaan dia pada sayalah) saya tak laksanakan, lain plak ditohmahnya saya ni...

So kak aza cam biasa dia ni kan pandai cakap siap bersimpul2 bahasa lagi, nashat saya lah..gitu gini dan saya nampak yang dia takdelah ambik kesempatan atas masalah rumahtangga saya cuma dia taknak masuk campur dalam sangat sebab dia memang camtu..rasanya bermadu dah 7 tahun kami saling menganali sifat masing2...Hani nak tinggal peedee so saya sms hj cakap nak tinggalkan hani, boleh plak orang tua tu balik kejap kebetulan hantar Uda (uda ikut keluar 3 hari) pastu saya dengan kak aza pandang jer dr sliding door, rupanya pak hj tunggu bini2 dia keluar sebab dia nak jumpa lah tu...kak aza cakap, 'wa kau keluarlah... kau dah siap tu abang nak jumpa tu...

Saya keluar tengok pak hj sengih2 dalam keter tu..dia memang suka kalau saya berbaik2 dengan kak aza..kira saya datang rumah kak aza ni dia memang berbesar hati sungguh2 lah terus jadik baik semacam jer dengan saya siap tanya, "bila balik seremban?"..saya jawab, "nak baliklah ni". adalah basi basa lagi..pastu saya masuk rumah konon nak baliklah tapi tak jadik2 jugak, sampai dah matahari tenggelam baru nak balik. Sampai seremban rumah saya tengok2 pak hj dah ada kat rumah tengah mengadap PC..boleh dia tak bagitau saya dia nak balik seremban...tengoklah tu, buat baik sikit dengan madu jer dia dah mula tunjuk baik dengan saya...senang jer pulak nak tackle dia .... kira ni benda baru ni...

So sekarang ni pak hj dah ok sikit, tapi tetap takde call langsung mcam dulu, bukan susah sangat nak call malam2 sekejap bill bukannya kena bayar pun.. dulu staff TM kan? macam tak ingat langsung ada sorang anak kat sini...

Yang pak hj keluar masturat tu kat Gemas, ingatkan hari isnin tu tangguh, kami dua orang berjoli lah melepak dengan jayanya kat umah..nonton TV, tengok cd dan menggunakan masa kami berdua bercanda mesra. Tup2 tengah suap Hani makan petang tu, pak hj plak balik... spontan jer saya cakap kat hani.."aamak ayah baliklah tak dapat ammie rehat lagi..tak best arr" Hani bolehlah pulak jawab.."a'ahlah ammie ayah ni balik pulak, kakak rasa kakak pun nak berpisahlah dengan ayah" <-- suka2 jer dia ni cakap kelakar plak saya...tapi bila ayah ada dialah paling manja skit2 merajuk pastu nangis gi kat ayah....meluat!!!

Pak haji balik ahad tu bawaklah pulak si Zubair...budak 3 tahun lebih ni payah tul saya dan dia nak manja2 dan mesra2, ntah napa macam saya tak suka jer kat dia dan dia pun macam tak suka saya kot...dia pun kalau saya suh apa2 cam degil jer...geram jer tengok dia...malam tu makan gula2 m&m ats skatil siap kena cadar lagi, pastu siap terberak dalam pampers lagi...sib baik Hani sanggup layan dia ambik pampers masuk plastik sya mana tahan nak muntah! Dah tu 3 pagi bangun nak susu terpaksalah saya yang berzaman tak bangun malam buat susu berkorban sebab pak hj terkial2 nak turun katil konon nak buatkanler anak bujang dia tu susu tak sampai hatilah pulak....pagi tu pun zubair buat hal takmo buka pampers...lantaklah dia...

Okler..panjang gak kan?

2 cetusan rasa:

Jiji, 25 berkata...

kak saya rasa lepas kawen neh melampau lampau laa sensitip nya saya ni......




(setan punya kerja la agaknya ni)

HAPPYIRFA berkata...

SALAM KAK ..
adui macam2 rasa ada bila baca citer akak ni

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP