Isnin, Mei 26, 2008

Mei ini banyak kenangan

Assalamualaikum w.b.t


Lama jugak tak update rupanya. Last update 18 mei yang saya balik umah dari rumah kak aza,kan? Banyak benda berlaku dan jauh juga perjalanan saya rupanya. Ahad tu saya ke rumah kak aza semula sebelah malam, jam 2345 hrs baru saya sampai rumah kak aza semula. Mak dah nak tido dan hani plak takmo tido merengek2nakkan ammie, bila ammie masuk jer punyalah suka dan peluk ammie, terus saya bentang toto dan baring dengan hani satu toto.

Masa ni kak aza dah tido kat tingkat atas. Hanya jemaah masturat jer yang ada kat bawah tu. Mak saya kira nilah pengalaman pertama duduk dalam program bersama jemaah masturat ni. Tak taulah dia suka ker pelik ker. Ada sorang ahli jemaah yang baru masuk islam, Noridah nama dia, tapi saya bukan nak cerita hal Noridah ni, walaupun kisahnya sedih ada 4 anak tapi semua kena jual dengan suami sebab suami kaki mabuk.


Pagi isnin (cuti wesak) tu kami bertiga balik ke rumah pagi2 lepas sarapan. walaupun hj tak berapa seronok dengar saya nak balik tapi dia tau bini dia ni kalau cakap nak buat sesuatu, mesti buat punya. So kami balik ke rumah seremban dan kami masak2 macam biasa sebab balik tu dalam hujan saya singgah kedai beli ikan. Mak saya bermalam 2 malam kat rumah. Hani saya pontengkan sekolah selasa tu ebab rabu saya dah nak bertolak ke JB dan nak kasi Hani teman makwe kat umah.

Rabu pagi tu kononnya nak ke JB awal2 pagi sikit dah pesan mak kemas2 kain baju. Tapi rupanya awal pagi saya dimaklumkan kena ke mahkamah seremban bagi keterangan untuk kes kat sini pulak. Balik court jer dah pukul 11 pagi. Tau jerlah nak tinggalkan pejabat ada jer hal...sudahnya jam 4 petang baru bertolak ke JB.

Pak hj pagi selasa tu balik ke rumah saya, giliran sabtu, ahad burned jer sebab ada jemaah... tu sebab dia tunggu sampai hari rabu saya nak bertolak dia masih ada kat rumah lagi sebab malamnya pulak dia mesyuarat di markazkan... so saya tinggalkan dia kat rumah, dia sibuk mengadap laptop~internet.

Sebelum pergi tu dia bagi saya pinjam RM 300...lepaslah buat2 belanja...namanya 'pinjam' tapi setakat ni tak bayar lagi pun, awal bulan hari tu masa gi JB pun kan pergi dengan dia, dia bayarkan jugak minyak dan tol...nampak cam dia murah hati sikit sekarang.

Hutang saya dulu dengan dia 11k, ada jugak dia bebel2 tanya bila nak bayar...sajer saya buat2 lupa...buat2 gurau konon2 kontra ler dengan duit makan kami anak beranak..tapi dia jawab.."hutang tetap hutang"...tengoklah nanti...

Rabunya dekat2 maghrib baru sampai JB, non stop saya drive sebab nak kejarkan sampai sebelum malam. Mak saya ajak singgah rumah ambik cermin mata mak tapi saya kata tak sempat. Lepas cek in hotel kami ke plaza kotaraya. Saya nak beli blazer sebab lupa lagi nak bawak, walhal blazer tu dah letak kat atas sofa tepi pintu dah..sudahnya beli gak satu yang baru, dah ada 6 blazer dah..membazir sungguh, mujur jugak ada KAMDAR yang jual blazer murah2 dapatler RM 69.90 satu...dapat sussu hani setin tuuu...

Mujur jugak esoknya (22 Mei) hari gaji kan...bernafas lah jugak...kali ni bicara paling paling paling mencabar. Sangat2 banyak benda saya dapat belajar dan banyak kali kena bantah dengan lawyer bila saya memohon beberapa benda ikut akta keterangan, bagus jugak dapat saksi turn hostile ni dapatlah kita belajar mohin benda baru yang pengalamannya kita tak dapat beli dan bayar.

Semput gak saya asyik kena belasah dengan lawyer dan kemudian kena jawab dengan hakim. Ceiter banyak pun tak guna, bicara 10 julai nanti, lepas ni kena gi HQ jumpa senior DPP minta bimbingan, tu jer cara terbaik..takdelah tergapai2 masa kat court, bukan ada sapa nak tolong pun...

Khamis tu sebab dah bengang saya terus jadik pening kepala. Terus cek out balik tak makan tengahari pun. Terus gi Kluang bawak mak rumah kakak. Terpaksa stop sebab update ni masa haji gi surau, dia dah balik pulak..tak sempat habis buat entry ni..

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP