Khamis, April 24, 2008

Doa yang terkabul walaupun terlewat

Dulu.... satu masa dulu aku pernah mengharap dan acapkali pengharapan itu tinggal pengharapan...itu satu masa dulu. Tetapi apabila permintaan dan doa yang itu aku terlupa kini ia termakbul pula.

Bila termakbul doa itu kini aku pula rasa tak selesa. Kadang-kadang rasa bersalah juga meminta yang bukan-bukan. Allah kan maha pemurah lagi menyayangi Hamba-HambaNYa. Walaupun aku, Hambanya ini bukanlah sesiapa...

Entah kenapa? Itulah manusia namanya. Tak pernah bersyukur walaupun itu adalah doanya dari dahulu. Macam itu juga aku..kadang-kadang dulu aku bermonolog dengan diri sendiri....kenapa tak reda2 perasaan ini, kenapa masih belum tertunai apa yang diimpikan, kenapa itu dan ini...

Tapi sekarang segalanya terbentang depan mata...

p/s : Ini intro jer...nanti2 sambungan cerpen ntah apa2...yer puan luna...akak gagal perah otaklah ...ada kerja kat office... pergi dululah yer..tengah2 malam nanti sambung lagi...

3 cetusan rasa:

Jiji, 25 berkata...

*saspen*

mcm cerpen thriller je..

hehehe

kakLuna berkata...

wakaka..dh start ek?tercabar nih...mlm ni gak sy start taip...:P

HAPPYIRFA berkata...

salam kak..
alamak ..cerpen tergantung lah pulak

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP