Sabtu, Jun 21, 2008

Besar hajat ni...

Assalamualaikum w.b.t

Tak sabar saya nak cuti belajar nih...

Rasanya biar tension mengadap buku dari tension mengadap kerenah manusia...

Tension saya tuh pulak dah tak dapat nak luah kat sini macam dulu...pendam + diamkan jerlah...

Rasanya bila mula jer cuti belajar tu nanti saya akan rasa lega seumpama terlepas batu sebesar gunung yang digalas atas bahu ni...

Dahsyatkan perbandingan tu, tapi ntahlah tulah yang saya rasakan...

Bukan saya jer rasa tau, rata2 orang lain kat pejabat ni pun tumpang 'bahagia' atas kegembiraan saya nak sambung master tu...bukan focusnya pada 'cuti belajar bergaji penuh tu' tapi fokusnya pada "terlepas dari suasana sekarang ni"...

Org No 2 kat off ni kata, "untung besar u salwa, kalau saya tau saya pun mohon..tak kisahlah dah terlebih umur pun..." <-- saya faham, sebab kat pejabat ni yg kena mengadap muka boss no 1 hari2 pagi petang adalah saya dan dia, hal2 pentadbiran dan program2 pencegahan bawah dia, apa2 hal operasi, tangkapan, siasatan bawah saya. Kalau ikutkan saya lebih menerima tekanan dari dia sebab boss saya background operasi + siasatan, rasanya 90% tumpuan dia pada operasi....so saya sentiasa dalam mood 'standby'... Pegawai lain pun ada yang perli2 saya, "hai, orang tu badan jer kat sini, hati dah melayang dah ke UKM..." Ada [orang2 bahagian pentadbiran] yang sedih jugak, "lepas ni takdelah puan kat sini, tak bestlah takde lagi pegawai yang ramah boleh berbual2 dengan kami macam puan ni" <-- saya ni terlebih ramah, best friend saya kat pejabat ni org2 admin....budak2 bawah saya muda2 belia takleh masuk dengan saya...cehhh eksyen saya nih..., walhal diorang tak nak kawan dengan ketua dia nih...takde sapa anak2 buah bawah saya pernah ajak saya makan/minum tau...sombongkan diorang...adalah sebabnya tuh...ntah hormat ntah takut, tak taulerrr...ehhh saya tak garang pun..baik2 sajer... Saya ni jenis tak minum pagi kat luar sebenarnya, satu sebab saya takut bos no 1 carik, saya takde kat pejabat, nanti dia ingat saya selalu keluar, so jalan keluarnya saya memang jarang keluar minum, selalu singgah kedai atau kirim kat orang jer...baikkan saya? Lepas tu, saya nak jimat masa, saya pergi pantry paling dekat dengan saya iaitu pantry yang dah diconvert jadik bilik rehat cleaner pejabat ni [ada 4 org semuanya]. Selalulah saya lepak sambil makan minum pagi kat situ dengan diorang. Kira sayalah peg pompuan yang paling rapat dengan diorang, saya selalu citer2 dengan dioranglah kalau saya ada masalah...diorang ni kakak2 semua dah ada pengalaman....best dorang ni, sebab diorang buatkan saya air jugak...kira cam tetamu gitu...diorang sedihlah bila dengan saya nak cuti belajar, diorang kata, "lepas ni takdelah sapa nak makan minum dengan kami lagi, selama ni puan jer yang rajin borak2 ngan kami, sampai ada yang tak caya yang puan selalu datang sini [bilik diorang rehat] makan2 dengan kami, "eh...takkanlah sanggup puan salwa tu makan ngan kauorang, macam tak caya jer"...tapi kami kata, puan salwa tu okay jer... haha masuk bakul pulak daaah, ehh saya ni suka kawan2 orang2 macam ni, happy jer w.pun gajinya ciput...kerja senang, barang emas diorang banyak tau...saya selalu menempek makan/minum pastu tumpang baca macam2 majalah~mingguan wanitalah, metro memang hari2 diorang beli, MIDI, macam2lah...sedih gak nak tinggal kakak2 ni, nanti nak beli cenderahati untuk diorang...hari2 diorang akan tanya saya dah makan ker belum, laki sendiri pun tak ambik tau tau...diorang prihatin sebab dia tau saya ni selalu lupa makan bila buat kerja, dioranglah yg ingatkan bila nampak saya kehulu kehilir terkejar2...eh tambah sedih plak bila fikir kakak2 ni...

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP