Isnin, Jun 16, 2008

Iklan saya menyampah

Assalamualaikum w.b.t

Lama dah terpikir nak tulis ni..

Iklan potato chips tu..

Yg semua orang larik terjun kolam bila nampak pemuda tu bagi ikan kentang tu

Lepas terjun tu semua mulut nganga macam ikan...lapar sangat kentang lah kononnnya tuh!...

Eii geli betul saya iklan tu...

bukannya teruja nak makan kentang...

Tak patut bandingkan orang dengan ikan..

perbandingan /analogy yg melampau...

agaknya tu mesej yg nak disampaikan oleh pengiklan tu. ...

Nak tunjuk hebat produk tu lah..tapi tak suka arrr....over

ada lagi iklan [banyak sebenarnya] yg saya geram jer tengok...tp lupa lak !

2 cetusan rasa:

kakLuna berkata...

sy pun geli gak tgk iklan tu..membygkan kentang yg dh lunyai kene dek air yg kotor..pastu dimakan pulak beramai2..eiii..

sy nyampah iklan2 dlm radio SinarFM. salah satunya iklan rumah jiran dimasuk perompak, pastu disalahnya jiran sbb x nak bertegur sapa dgn dorg,kalo x, boleh jugak dorg bantu...hek eleh...kalo dh jiran x tegur dulu, yg dorg tu wat apa?pegi lah tegur..kan...

iklan zulkifli bamadhaj pun sy nyampah lah dgr..lg satu bab2 iklan yg membayangkan ppuan ni keje nye ngumpat,shopping,dan asyik nk cantikkkk je....

the author berkata...

ingatkan saya sorg je tak suka iklan tu.
lepas tgk iklan tu jd takde selera nak mkn kentang.
-najah

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP