Sabtu, Jun 07, 2008

Yang ditunggu telah tiba

Assalamualaikum w.b.t


Semalam lepas solat maghrib tiba2 teringat nak keluar gi tempat surat. Manalah tau surat tu ada. Dengan telekung tak buka tu saya keluar ke peti surat....

Siangnya ada pegawai dari pusat latihan call saya tanya dah dapat surat tawaran ker?

"Belumlah tuan" [suara teruknya tenggelam timbul]

Pastu macam2 dia cakap, pasal costing, yuran, biasiswa....bla bla bla

Dia jer banyak cakap sebab suara saya tenggelam timbul...org dengar suara saya via phone memang susah nak faham....tekak ni tambah perit bila bercakap..gatal plak tuh

Tup-tup malam tadi tengok, surat tu dah ada dah.... Yahooooooooo






















Pak hj balik dari surau maghrib tu, hani tergedik2 bagitau ayah, ammie ni suka sangat ayah dapat surat....

Saya pun apa lagi, tersenyum2 bagitau ayah "dah dapat surat tawaran...bang"

Ayah melangkah masuk jer ayah kata, "kalau suka sangat....solat syukurlah dua rakaat...."

Eh...ammie dengan telekung tak buka belek2 surat tu, fikir2 bila nak buat medical check ni? Bila nak apply cuti rehat [takut hangus plak cuti saya], pastu terfikir kertas siasatan dalam tangan utk pendakwaan kena serah ke hq, bilik kena keluar tak ..kalau keluar nak kena kemas2 segala fail dan buku [yg banyak gila tuh] dan Hani plak macamana? Sempa ker nak berulang hari2 ke KL, nak hantar dan ambik Hani sekolah hari2...pening plak pikir...

Tanya ayah hal Hani ni, "apa susah plak, madu kau kan ada..., kakak ni langsung takde mendatangkan masalah ok jer duk sana boleh teman Zubair takdelah ziubair melekap jer kat ummie dia"...larrrr lagi-lagi hantar ke Pd balik [kalau boleh saya taknak berpisah dah ngan buah hati saya ni]...dah RM 1,600 bayar Hani 3 bulan sekolah MURNI ni...haiii takkan nak buang cenggitu jer....

Ayah suh hantar hani ke tadika PASTI telok kemang semula....hai pi mai pi mai tang tu jugak....kena carik pembantu jugak ni.....

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP