Ahad, Jun 15, 2008

Sedih pun ada juga..

Assalamualaikum w.b.t

Sebenarnya saya ragu2 juga nak tinggalakan suasana yg saya tempuh sejak 2002

Saya sudah merasa yang dunia saya di sini

Saya dah mula jatuh cinta pada anak buah dan suasana kerja kami

Team yang ada ni sudah cukup baik saya rasa

Kalau di negeri lain saya rasa berbeza

Di sini saya bagi arahan dan sapa2 boleh persoal dan kita tambah baik

Katalah saya punya idea atau arahan xsesuai, sapa2 boleh bagi idea

Semua saya terima, semua saya anggap sama jer dengan saya...

***************************

Sebenarnya ada 3 ketua unit yg dibawah saya

Yang layak ambil alih tugas saya

Yang pertama si A [nama samaran]

Orangnya senior

Kalau ditanya hal undang, semua hujung jari

Kalau ditanya pasal siasatan, semua ada dalam kepala

Juga kalau diminta bantuan buat planning apa2 kes anytime dia boleh bagi

Cuma...

Dia ada lelah

Dia selalu terlibat bicara luar kawasan

Dia juga kerap cuti

Dia juga orang Kelate yang totok

Pekat lenggok bahasanya, kalau tak betul2 dengan pasti tak faham

Nak bagi arahan ada lemah sikit..sebab banyak gelak + cakap tak berapa clear

Tapi dia boleh saya tau!

Boss besar pun dah cakap dia akan ambik alih peranan saya

Yang kedua si B

Orangnya garang dan cakapnya kasar

Mana2 orang yg degil tak mengaku or tak bagi kerjasama

Serah ajer pada dia, cepat jer mereka akan mengalah

Tapi mulut dia juga selalu menyebabkan orang tak suka

Saksi dilayan seumpama orang salah

Pandai pula memb*dek, dimana ada boss disitu ada dia

Cara memberi arahan tak berhikmah

Kalau nak bagi briefing tu kira boleh blahlah..mesti akhir dengan bertekak


Ramai plak tak suka dia sebab dia gila kuasa (?)


Yang ke 3 si C

Yang dia ni bolehler kata tak sampai piawai SIriM

Macamana boleh naik pangkat katanya (ramai yg tertanya2 katanya)

Ada saja urusan anak...maklumler anak kecik2 lima

Kalau bagi briefing atau arahan nescaya ramai tak suan ggup dengar kot...takut tak ada isis dan menjadi



#######################

Itulah ceritanya, saya dah takde nanti pandailah kan....sapa2 yyg ada tu ambik alihlah....ok ker tak ker apa saya nak susah hati...

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP