Jumaat, Ogos 29, 2008

salam 2

Assalamualaikum w.b.t

Untuk rekod, dari jam 10 hingga jam 6.00 iaitu selama 8 jam saya duduk dalam lib w.pun takdelah sejuk sgt aircond di lib. stop 2 kali gi solat, tak makan pun... ingatkan takdelah apa2. Eh....eh...dalam kereta on the way balik, hidung rasa gatal dan tekak rasa kering.


Tapi sebab dah dapat baucer beli 6 percuma 3 big apple donut saya pergi juga ke JJ, S'ban2. sambil2 jalan2 nak cari makan kononnya. masa ni dah jam 8.45 malam, jadi jalan dulu sebab sempat rasanya kalau nak makan setakat alas perut.


Saya naik atas bahagian kasut dulu sebab nak cari kasut ke kuliah, yang selesa, hari tu ada nampak dalam blog sapa ntah dia beli kasut clark, so berkenan tengok keselesaan kasut tu...jadi rancangan nak beli scholl asalnya tak jadikler, tengok2 takde pulak brand clark kat JJ ni, hari tu rasa macam ternampak jer...


Jadi, tak belilah walaupun banyak kasut scholl dan crocs yang saya cuba, tapi takut terkilan + nyesal bazir pulak beli banyak2 kasut. So saya sabar kan ajer hati ni [nafsu nak jugak tu], tengok jugak sembonia, carlo rino, alain delon ada diskaun sampai 50% tapi untuk saya offerlah 80% sekalipun [pada masa ni] saya takkan beli, lama lagi hujung bulan...nanti sendiri yg parah!


So, kenalah juga ke teminal 1 sebab di sana sah2 ada clark. kalau tak pun on the way balik kg, saya singgahlah kat melaka Mall atau JJ atau Mahkota Parade Melaka...pilihan jenama kasut untuk saya terhad sebab saya ada masalah sakit pinggang dan saya juga jenis jalan laju, naik tangga pun kengkadang terus 2 mata jer saya melangkah, tak payahlah mimpi nak berkasut tinggi/fesyen bagai...sudahnya sendiri merana...takat sandal ataupun tumit jenis platform tu bolehlah gagah lagi saya pakai...


Keperluan kasut ni agak mendesak sebab parking kat UKM sangat susah, dan saya terpaksa parking jauh dan jalan kaki sambil bawa buku, sangat meletihkan [bg org tak excercise mcm saya ni]. Baru seminggu dua ni saya parking jauh sebab sebelum ni ntah macamana saya tak terperasan yang saya parking 'dekat' tu kat tempat staff, selamber jer ada kosong saya cilok, sebab saya tak terbaca tulisan tepi garis parking tu, kira last week ntah macamana saya terbaca yg macam2 nama/jwtan khas utk parking tu, minggu ni kosong pun saya tak berani dah parking, sib baik sebulan lebih tu tayar saya tak kena clamp. Sanggup saya pusing beberapa kali carik parking sekurang2nya bertambah mahirlah saya jalan dalam UKM ni.


Jadi malam ni selamat duit saya...puas saya berjaga2 jangan terusik duit dlm purse ni. tadi sikit lagi terbeli correlle...konon nak lengkapkan dinner set kat rumah ni sebab ada diskaun 20% tapi tak jadik bila fikir sebab esok nak bayar yuran sekolah hani, juga esok nak bayar kereta/bil api/air/tel/streamyx/indah water/cukai pintu MPS/bil hp...banyaknya lah hai...sebab ada bil2 ni saya bayar lump sum 3 bulan sekali...so teruk jugalah sekali ni, sebelum ni semua pak hj tolong saya bayarkan secara online kecuali bil2 kecik [saya ntah kenapa tak cuba bayar online sendiri, sebab dia dah buat semua kot...so saya redha kan jerlah]. Skrg buat sendiriler dah tak kerja. Bil api selalunya tak cecah RM50, air pun selalu sikit jer tak sampai RM 10, bil tel rumah seblan RM 2.00 [kadar utk OKU], streamyx pun RM 45 jer [staff rate], hp saya pun tak banyak...saya bukan kaki gayut, takat call yg penting2 jer, tak kerja ni lagilah, hp pun ntah mana2 tercampaknya...


Nampaknya kita kerja ni sebahagian besar pendapatan diguna utk bayar bil2 ni [selain rumah yg bayar paling besar]...lepas selesai sudahnya ciput jer tinggal utk keperluan kita...tulah kan harap2 esok adalah pengumuman yang boleh mengurangkan beban rakyat...manalah tau dapat bonus 2 bulan ker...tapi tak mungkinlah kot..dalam keadaan negara sekarang, dapat sebulan pun dah ok dah...
Tadi kami berdua kena sound kat lib sebab buat lib macam rumah sendiri, suka suki alih2kan kerusi pastu lambakkan jurnal2 atas meja, dah tu kami dua2 lintang pukang wayar laptop masing2 sambung ke plug, ntah sapa [librarian kot] agaknya datang macam marah2 dan geleng2 kepala tanya ..."ni sapa yang buat macam ni?"...saya jawab, kamilah" [kawan saya ke toilet] so dia leter kata tak bolehlah, ni lib lah...jangan buat macam rumah sendirilah...dengan muka dia macam marah, saya kata, takperlah encik kami kemaslah nanti, kami pun dah nak beredar ni...macam tak puas hati masih lagi berdiri di tepi meja saya tu...saya pun buatler macam kemas2 meja tu...dia pun blah jer...


Tulah padanya, kami dua2 ni dah lama tinggalkan u dah lupa dah peraturannya...sorang p*lis sorang lagi plak B*R..tau2 jerlah dua2 selamber...siap bercakap kuat2 pulak tu, lepas tu terperasan diam balik, lama sikit tercakap kuat lagi...dua2 taknak kalah pasal dua2 bekas IO...macam pandailah kununnnya tuuu...dalam lib terasa sangat yang saya dah tua sebab dikeliling pelajar2 yang muda belia...alahai bersih jer muka masing2, sibuk jer belajar...yerlah budak2 pandai + rajin jer yg kaki lepak kat lib ni....saya msa 1st degree takde lah gi lib melainkan terdesak sangat...kira sekarang terpaksalah ubah sikap, alhamdulillah juga dapat partner yang sangat rajin [maklumlah bangsa Cina memang rajin belajar kan...] kira sekarang best friend saya si mata sepet nilah...kejap jer kami dah mesra...dah boleh citer luar dalam dah...kebetulan ada persamaan sebab suami dia hanya ada weekend jer dan dia pun ada anak perempuan seorang...tulah perancangan Allah ni sangat sempurna....
Tu jerlah utk malam ni...

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP