Jumaat, Ogos 01, 2008

'Aku yang bersalah!'

Assalamualaikum w.b.t

Saya mengaku saya memang bersalah... seminggu lagi insyaallah saya akan bayar kompaun yer!



Barang kes...mangkuk plastik!


Dua orang yg mengambil dua botol sampel yang diambil dari mangkuk plastik ini!



Anda nampak tak plastik hitam sebelah kanan tuuu [yg ni gambar 3 hari sebelum hari kejadian iaitu semalam~plastik yg kiri tu yg saya buat housekeeping hari tu]..kan dlm plastik sebelah kanan tu terkeluar kereta hani masa kecik2 tu...


hah...kat bawah nilah brg2 yg dikeluarkan dari plastik hitam tu...termasuklah jugak mangkuk barang kes tadi... [masa pindah julai 2006 dulu kan sy kemas sorang dgn suami kat hospital, pindah tergesa2 sebab suami nak keluar dah...main sumbat jerlah semua mausk plastik hitam..sampai sini, benda2 tak pakai kekal duduk dlm plastik tu....rumah pun bukan besar mana...lainler rumah sebelum2 ni apartme5 bilik, ada satu bilik khas utk letak barang2...]<--alasan lagik tuuu...benarnya malas nak punggah-memunggah ni!



Yang rupa-rupanya dalamnya ada jentik2... huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... saya pembiak nyamuk...[yg berjaya] sungguh tak sedar..manalah tau dalam plastik tu ada nyamuk masuk bertelur?

Lepas2 ni semua barang2 dari rumah lama ni kena buang!!! lantaklah...rupanya dua orang baris rumah saya ni dah kena denggi! tapi baris saya ni saya jer kena cek sebab saya jer ada kat rumah...yang lelain gi kerja..tak aci nih! tulah padan muka!!! rajin sangat menyimpan benda lama2....baru jer saya kat nak kemas dan buang, nampaknya tak sempatlah...


P/s : baru kutahu perasaan orang yg disiasat dan seram sejuk masa mereka buat bongkaran! selama ni selalu buat bongkaran rumah dan pejabat orang sekali ni sendiri rasakan!!! tapi diorang ni takdelah ganas macam kami...bila dia tau saya kerja apa lagilah dia lembut2 jer... lepas tu siap minta seplastik buah mangga kat depan rumah saya lagi tuuu! Tak boleh kawteam ker ni? takdelah acaah acaah jer...

7 cetusan rasa:

Zareda berkata...

berapa kena kompaunnyer ek?

cam ni kak zar pun kena kemas pokok bunga kak zar tu.. manalah tau...

Hijrah1429 berkata...

Kak Zar...

RM 100 tapi leh kurang 50%...pun tak sure lagi, dia bak tengok sampel jentik2 tu ntah2 bujkan jenis aedes..tapi bayak jugak jentik2 nya takkan tak tersesat sekor dua aedes..

Ummibatrisya berkata...

salam,

ummi pernah kena siasat, takut sangat. masa tu ummi ada pokok keladi, air bertakung dalam batang pokok keladi dan jentik2 membiak.

aduhai, kecut perut masa tu. nasib baik org tu baik, dia suruh ummi ubah pokok letak bawah bumbung.

tak kena le denda. sbb ummi minta maaf tak tahu yang pokok keladi boleh jadi tempat pembiakan jentik2.

tengok hani dan zubair. teringat ummi dengan abang ummi ( anak mak tiri) masa kecil-kecil. cuti sekolah ummi akan duduk kat rumah mak tiri tak nak balik2. sampai mak ummi cubit-cubit ajak balik. lagilah ummi tak nak balik :)

HAPPYIRFA berkata...

salam kak..
eh takut gak.ari tu ada org dtg
sembur umah.sbb ada jiran dah masuk spital suspek denggi.jgnlah dtg umah saya check jentik2 tp rasanya xde air bertakung.sbb x byk barang pun

sya berkata...

ha ha tak leh kawteam ngan buah mangga je weh. Kak sya dah dua kali kena warning sebab bila ditanya kenapa tempayan ni tak diterbalikkan.. kak sya jwb berat tak de tenaga lelaki.. ha ha ha jahat kan kak sya?

Hijrah1429 berkata...

kak sya...

napa dengan saya dia tak warning...siap bagi dua keping surat lagi...takper buat pengajaran kak sya...sib baik gak tengah banyak masa kalau time kerja dulu..mau lantak pi lah...

the author berkata...

laaa akak! dpt keje baru ker?pembiak nyamuk.hehehe
-raiyanz-

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP