Isnin, Ogos 18, 2008

jus buah saya

Assalamualaikum w.b.t



Tak semua benda yang majoriti suka makan kita juga akan suka. Begitulah saya, tak ramai orang tak suak makan buah-buahan kan? Dalam makan buah2an ni...saya suka gitu-gitu jer. Cuba juga beli buah-buah mentah ni, tapi akhirnya lupa nak makan dan letak dalam peti atau atas meja kecut begitu jer...



Bagi mengelakkan amalan saya ni menyebabkan kesihatan terjejas, saya paksa jugak diri makan buah-buahan dalam bentuk lain...kalau tak suka makan buah secara mentah, kita guna cara lain, maka saya rajin juga blender buah dan buat jus. Sebab kalau buat jus saya suka minum.




Ni jus mangga, buah mangga ambil dari pokok depan rumah....



Satu untuk saya dan satu untuk Hani....





Kat deret gerai tepi jalan depan rumah ada satu gerai buah jual buah dan ada juga dia buat jus buah..selalu tukar2 jenis airnya hari ni saya tengok dia jual jus tembikai, air tebu dan air kelapa, semalam pulak jus mangga dan jus dragon fruit...memang pure buah takde campur air..cuma campur ais jer...sedap sangat...






Kat gerai buah ni pun ada jual keledek dan ubi kayu yang baru cabut..nampak masih segar lagi...so saya pun beli ubi kayu...buat goreng garing jer...ayah suka saya pun suka....






Sedap makan ubi kayu goreng panas2..empuk sangat isinya..makan ni sambil mengadap pc...sekejap2 jer habis...tu makan 3 orang jer tu..macam berebut2 pulak menambahlan lagi sedapnya...

1 cetusan rasa:

luna berkata...

makan ubi goreng mmg sedap, nak2 kalo panas....lps tu mula2 la berangin2 satu badan...uk ak..uk ak..sendawa (saya lah tu..hihi)

saya suka honey dew ice-blended :)

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP