Jumaat, Ogos 22, 2008

Bisul lagi


Assalamualaikum w.b.t


Dulu kan saya ada kata Hani ni ada sejenis masalah berkaitan dengan darahnya kot? Selain masa kecil kulitnya sensitif, dia juga selalu kena bisul2 kecil...terutama dimuka. Penyakit yang ini sangat2 diwarisi dari ayahnya. Saya tidak pernah ada kecenderungan sakit seumpama ini. Kalau ayah..yer, memang kerap bisul2 kecil ini...yerlah hani kan anak ayah!!!


Kalau ingat baru hari tu jer hani kena bisul ni kat kening dan atas mata. Tapi ni dah kena lagi sejak weekend lepas, hari sabtu rasanya....iaitu hari ayah nak ke Kuantan tu. Petang semalam balik dari ambil dia di sekolah saya belek2 bisul tu hairan jugak dah 6 hari tak masak2 [pecah]...kesian tengok sebab betul2 tepi mata Hani. Rasa macam nak pecah2kan jer...tapi Hani nak usik pun tak berani..nak ambil gambar pun takmau...kena janji nak bagi buka CD baru di kasi ambil gambar...tu pun dalam mulutnya ada makanan.



Ni gambar nak close up dia takmo jugak...dapat jugak curik2 ambil...klau tengok live sebenarnya besar jugak bisul nih!



Lepas maghrib saya tengok2 eh...dah pecah bisul tu...hani pun tak perasan...ada darahnya bawah mata sikit tu...


Ni close upnya...rasa nak tekan2 kan ajer...tapi sudahnya saya usik2 dengan cotton buds Hani plak nangis sakan tengok ada darah2 semua...saya pun tak pasti nangis sakit ker nangis mengada....panggil2 ayah semua...callkan ayah bukannya dia cakap dia nangis terus-terusan..yang ayahnya pun sabar jer tunggu sampai dia abis nangis...lepas tu saya nampak dia mengangguk2 [agaknya ayah nasihat apa2lah tu kot] lepas tu dah diam terus cakap "bear..kakak nak bear"...agaknya ayah tanya kakak nak hadiah apa kot...ayah balik ahad ni...ntah beli ntah tidak...macam tak caya jer ayah nak belikan bear....tak pernah2 belikan???





Kesian kat anak gadis ni....esok saya nak cutikan dia sekolah...takut dia lasak memain nanti terlanggar pulak matanya ni...berdarah nanti sapa yang susah...menyusahkan cikgu pulak....sebelum pecah bisul ni ada dia cakap kawan yang buli tu tercucuk jari kat bisul tu Hani menangis sebab sakit....semalam jugak tocang 'keling' dia tinggal sebelah jer masa balik tu.... sebab kawan tulah [y buli tu] yang buka/tarik getah tocang yang sebelah lagi....


Ni tocang masa balik hari ni, pagi tadi bertocang satu ikat lepas jer...ni cikgu dia buatkan...tak bape kemas...mesti hani taknak tahan kepala lama2...biasa cikgu ida ni buat kemas jer sayang saya nak buka...[masa nak tido]...

p/s : pagi ni bangun dah susut dah tapi siap ada darah2 kering keliling mata dia...saya nak basuhkan bahagian mata tu dia tak berani....sabar jerlah...jap lagi pujuk2 dia cuci dengan cotton bud jer dulu...

4 cetusan rasa:

ita.itu berkata...

aduhh..sian dia ek...kena kat mata pulak tuh..petua mak sy..bila bisul nak start..korek idung skit..buh kat bisul tuh..selawat 3x...bak kata org bisul tuh malu kena air2idung tuh..terus kecut...

Hijrah1429 berkata...

Ita...

kelakaolah petuanya tu tak pernah dengar plak...

Takper nanti saya buat sebab hani ni selalu kena biusl, kalo tak buat kat anak nanti kat ayahnya pun boleh test! heheee

Zareda berkata...

kesiannya Hani..

salwa, cuba tanak lidah buaya kat rumah.. kalau naik jer bisul sapukan lendir lidah buaya ni..

Mak Su berkata...

dah bwk gi jumpa dokter ker?

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP