Khamis, Disember 04, 2008

Kalau begini caranya?

Assalamualaikum w.b.t


Saya dah lama tak menyiasat dalam hal2 bermadu ni....dulu2 pantang ada kesempatan, memang saya menyiasat untuk mengetahui apa perkembangan hidup pak haji diluar dari bersama saya, terutamanya berkaitan kak aza dan anak2nya. Kadang2 tak payah tanya, melalui HTC dia saya dah boleh tau apa yang berlaku. Ikut sejarah dah banyak rahsia dia terbongkar dan saya dapat melalui pda dia tu...



Tapi lepas gaduh kali ni saya memang tak bernafsu dah nak periksa mesej tu semua. Walaupun ada kesempatan, saya tak tengok pun pda tu. Biasanya semua mesej saya masa gaduh akan disimpan oleh pak hj, dulu2 punya gaduh pun masih ada dalam pda dia tu...terutama bab2 saya pinjam duit, wahh mesej saya bukan main disimpan lagi, sebagai bahan bukti nanti kot?



Mesej2 kak aza biasanya memang banyaklah, biasalah dia pakai prepaid, mesej lagi jimat,kan? Macam saya ni pakai minutes plan celcom jimat lagi kalau buat panggilan, so saya punya benyak panggilan ajer, dan saya memang pemalas taip mesej! tapi lepas subuh ni saya nampak elok jer landing PDA tu atas katil, saya pun lepas solat subuh, takde apa nak buat membeleklah cam biasa....banyaklah mesej, panjang, pendek semua ada....tapi yang satu ni pendek jer, tapi say tertariklah apa yang tersurat di sebalik mesej yang pendek ni...


"Yang... bila nak balik ni, anak2 semua boring, umi pun!"



Mesej ni dalam bulan November, bersamaan tempoh saya perang dingin tulah! Padan pun pak haji tak ingat nak balik ruamh saya.....takut ramai sangat yang boring kat sana kalau ayahnya takde. Patut tak, mesej tu berbunyi..."Abang, baliklah sana, mesti salwa dan hani boring abang tak balik sana dah lama dah!"



Ntahlah, saya cuba bersangka baik selalu...dan saya tak mau ada dendam dalam hati, menyesal pun ada baca mesej tu sebaba dalah beberapa benda lagi yang saya baru tau, takperlah tu semua hal2 keluarga dan hal2 semasa, tapi yang ni ajer relevan utk saya luahkan....



Selasa tu saya balik kampung dan saya baru balik dari kampung semula maghrib semalam, malam tadi pak hj ada, biasalah tu pasal blog sunyi ajer...

6 cetusan rasa:

Cool berkata...

Kak wa..bg saya la kan... kalo ada benda terbuku je kat hati.. sure keja ... mood semua linkup..

kalo tak puas hati i used to sit in the car (pasal konfem laa tadi org dengar) then membebel mcm org yg kita tak puas hati tu ada kat sebelah.

Berkesan!

Hehehe.

Hanisumayyah berkata...

Jiji...

Akak sekarang dah boleh meresap setiap masalah...dah immune gitu!

Sya berkata...

Bagi kak sya lebih baik tak tau dr tau.. kalau tahu hati kita tak keruan kan?

Hanisumayyah berkata...

Kak sya...

ha'ah betul cakap kak sya tu...tapi nafsu ni selalu jer menang..kalau ikut akal saya memang saya takmo nak ambik tau dah...banding dulu, skrg banyak benda sy dah boleh tahan nafsu cuma hal periksa hp ni ada lemah sikit...

Hanis berkata...

lawak laa you ni salwa heheheehe..

cute dan naif gitu ok...

ada ker madu yang akan suruh laki dia balik rumah madu lagi satu?"tolonggg laaa balik rumah your 2nd one" gitu? ekekeeke.. kalau ada sangatlah baik!

lagi2 isteri pertama kan?selalunya lagi bagus kalau laki kita lupa pasal isteri kedua...tu kalau i laa manusia lemah ni..

kak aza maybe bukan category selfish macam i...sorry ya.

Hanisumayyah berkata...

Kak me.moi..

saya berani cakap sebab mas akak aza gaduh ngan hj dulu, kalau tak saya yang beriya suh dia pujuk kak aza di temerloh, takkan hj mau pujuk....mungkin ini impian saya jer...sebab macam saya acakap saya suka bersangka baik yang orang pun macam saya gak! dan selalu jugak andaian saya meleset...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP