Jumaat, Disember 19, 2008

Trimmer pusaka

Asslamualaikum w.b.t



Trimmer ni lama dah usia dia, saya pun tak tanya pak haji tahun bila dia beli. tapi yang saya dimaklumkan trimmer ni turun temurun, bukan turun temurun dari nenek moyang yer, tapi turun temurun dari isteri pertama pak haji kemudian di bagi kepada kak aza, isteri keduanya dan lepas kak aza dan tidak menggunakannya setelah semua kawasan depan di tiles maka barulah saya pulak layak mempusakai trimmer ni.



Sekurang-kurangnya kan kalau pak haji dah takde adalah kenangan trimmer ni sebagai barang turun temurun dari isteri2 nya yang tiga itu..kotler besok2 mana tau ada jodoh dia kahwin lagi [bukan boleh jamin jodoh kan ditangan Allah] bolehler saya pusakakan trimmer ...wah statement..yerlah ni jerlah pun 3 benda yang tiga2 bini dia dapat rasakan khidmatnya...wahhh....





Ya..inilah trimmer pusaka itu....sekian lama berjasa kepada bini2 pak haji...ntah tau ntah tidak ex wife dia yang trimmer ni dah jadik milik saya sekarang! wah cam berharga sangat lak trimmer ni...





Agak lama jugak tali trimmer ni kehabisan [pendek sebenarnya] sebab rumput rumah saya ni berselangselikan lalang dan rumput yg ganas menyebabkan talinya cepat putus..sebab pak hj kata, nilah baru kali kedua diganti talinya....wah hebat itu menunjukkan betapa rajinnya saya memotong rumput...segulung tali ni berharga RM15.00m jauh lebih murah dari upah potong rumput iaitu RM 50.00, saya telah selamatkan duit saya sebanyak RM 35.00....




Bagaimanpun, memasang dan memusingkan tali ni pada trimmer tidaklah semudah memeoting rumput, berbelit2 dan keras sungguh, akhirnya berjaya jugak jasil anak gadis yang diarahkan menarik dan memegang tali ni kuat2...giigih pasang tali ni lepas balik dari beli tali ni...







Okay..dah siap..trimmer pusaka ini sudah bersiap sedia untuk berkhidmat...yeyyy....tapi tunggu ahad baru boleh potong....sebab hari gelaplah..kang hujan tergendala plak...lagipun dia pakai elektrik, dia punya suis utk kontrol on/off pada trimmer ni dah biol [rosak ditangan saya plak tu], jenuh tiap kali nak berhenti rehat kejap kena jerit kat hani dalam umah suh off suis kat dalam rumah....very sentimental value tau trimmer ni...




Tapi selepas potong adalah sakit pinggang dan badan adalah bergegar seketika...terikut2 gegaran trimmer ni....dulu masa duduk banglo kerajaan negeri tanah teramat luas macam padang bola dan pada zaman tu saya takde komitmen kewangan [hutang] siap beli cash mesin rumput yang besar dengan enjin...relax jer tolak, sekali potong besar plak tu kawasan potongan dia serta potongan yang kemas dan sekata...tapi sayangnya mesin rumput tu dicuri orang [disyaki drug addict] sebab masa tu penat lupa nak tolak masuk stor lepas mesin...jadiki kenangan jer, zaman ni nak beli mesin tu dengan laman sekangkang kera adalah sangat membazir...lagipun trimmer pusaka ni masih boleh berkhidmat..dan sesuai jugak untuk wanita....





Tengok...banyak pun lebih lagi tali ni...bertahun pakai tak habis ni....apalah yg upah mesin rumput diaorang ambik mahal2....cekik darah betullah...





2 cetusan rasa:

aNIe berkata...

Salam salwa...

Berkobar2 orang tu nak memotong rumput dengan trimmer pesaka tu...hehehhe...

Kat rumah akak harga potong rumput RM30...termasuk sapu dan bersihkan...okaylah tu...tak penat nak kemas2...hehehhe...*ni isteri yang malas ni...:P*

Hijrah1429 berkata...

Kak Anie..

Saya pun ikutkan nak suruh orang potong ajer..tapi ntahlah rasa bazir pulak buang RM 50 sedangkan boleh ajer kalau nak buta sendiri pun..bukan sebab rajin sangat tapi sebab 'kedekut' kot :))...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP