Ahad, Disember 14, 2008

Tips poligami

Assalamualaikum w.b.t

Poligami itu ertinya memberi. Boleh juga dikatakan sebagai mengorbankan. Tak salah juga kalau kita nak kategorikan seperti lilin memakan diri. Boleh jugak kot kita samakan dengan bidalan 'orang memberi kita merasa", orang tak beri janganlah pulak nak mengada-ngada...ahhh...apa-apa pun bolehlah!



Ya...puan-puan, janganlah hendaknya puan-puan terjebak dalam poligami, walaupun halal, kalau dapat elak, maka saya sarankan elakkanlah. Melainkan puan-puan ada perisai tegap yang mampu puan-puan gunakan untuk melawan dan menuntut hak puan-puan. Selebihnya kalau tak mampu macam saya ni redhakanlah.....hohooo...



Takdelah mana nak bagi tipsnya, saya ni lepas geram jer...punyalah malam tadi masak bagai nak rak :( ....dahlah tak makan, paginya punyalah plan bagai nak rak nak buat sarapan [mujur tak masak lagik] rupa-upanya tak balik...terus ke peedee....mak aiii...panasnya hati saya...




Sebelum subuh [diulang..sebelum subuh yer puan-puan] dah ke masjid, sampailah jam 11 a.m tak muncul2, sudahnya balik ke peedee...ohhh suh sabar yer...ha'ah memang sabarlah ni...dari khamis balik sana punyalah tunggu, tup2 balik sabtu [yer itu pun dekat jam 11 ....fuhhh], alahai tak sampai 12 jam kat sini pun???



Oh yer...tips poligami yang paling penting ialah sabar...memberi dan terus memberi...moga2 satu masa akan dapatlah merasa apa yang patut....moga2 ganjaran pahalalah hendaknya...amiiinnnn...

8 cetusan rasa:

zino berkata...

memang banyak kena sabar tu..

Hijrah1429 berkata...

en zino...

yup!

Zareda Norman berkata...

salwa

kalau tak poligami pun memang kena banyak sabar

apatah lagi poligami.. lagiler kena bayakkkkkk sabar..

Hijrah1429 berkata...

Kak Zar...

Apapun perempuan jer selalunya yg kena sabar ....

Ummibatrisya berkata...

sabar, sabar dan bersabar...

semakin tua, semakin nampak kesabaran kita :)

Hijrah1429 berkata...

Ummi...

yer...kalau dulu mengamuk dan merajuk sakan dah..la ni..relax jer...pandai2lah pujuk hati...

luna berkata...

takpe lah kak, 1 kebaikan yg kita buat, Allah balas dgn 10 ganjaran...

Hanisumayyah berkata...

Luna...

ha'ah...tulah pasal akak sabar jer...harap2 adalah hikmahnya...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP