Jumaat, Disember 12, 2008

Siapa lebih kenal kita?

Assalamualaikum w.b.t

Dah lama soalan ni ada dalam kepala? Sebab saya asyik seolah-olah diprovoke bahawa sang suami yang lebih kenal saya, tau buruk dan baik saya, seolah-olah dia pun dapat baca apa ada dalam minda mak saya, seolah-olah minda mak saya sama jer dengan pendapat sang suami.



Sebenarnya siapa yang lebih kenal kita nih? Mak yang melahirkan kita ker suami yang memimpin kita? confuse sungguh confuse! Ntah, takkan dari kecik mak kita yg susah payah dia tak kenal kita plak kan?



Kadang terfikir pulak nak tanya mak, apa buruk benar ker saya ni? tapi malu weyy, kang dikata apa plak mimpinya anak aku ni?



Macamana anda rasa? Pasangan yang lebih kenal kita ker mak ayah kita yang lebih kenal kita?
p/s: penatlah dimomok-momokkan...

9 cetusan rasa:

aNIe berkata...

Hmmmm...susah jugak nak jawab ni ye...selalunya mak ni kalau perangai kita masa kecik2 dia tau lah...rasanya kalau kita dah kawin...perangai kita bila dewasa...cik abang kita yang lebih tau...rasanyalah...heheheh

Jiji berkata...

Tengok keadaan jugak la, kalo rasa leih akrab dengan mak.. rasanya dialebih tau baik buruk kita, pasal kita rasa selesa tunjukkan perangai sebenar.

Kalo lebih akrab dengan suami.. suami la kot.

Tapi dah dewasa ni... kalo bab bab dalaman suami la kot yang paling tau hehehe@!~

Hanisumayyah berkata...

Kak anie...

suami eh?

****************

Jiji..

suami gak?

zino berkata...

kalau dari kecik sampai sebelum kawin mak lebih mengenali kita..masa tu mana suami tau kita lagi kan lain le jiran sekampong hehe

tetapi bila dah kawin ni suami akan lebih tau dan mengenali kita sebab masaalah kita mengurus rumah tangga mak dah tak campur.. maka suami boleh lah claim dia lebih kenal..

Hijrah1429 berkata...

Zino...

Hishhh...iyer ker?

payarumput21 berkata...

Salam..

siapa lebih kenal perangai kita??? hmmm.. jawapan sangat subjektif.. sebab?? soalan jugak subjektif.. :-)

time kecik.. kita lebih rapat dengan mak, ayah dan adik beradik.. tentunya mereka.. bila remaja.. kengkawan la tempat kita.. but.. have to agree with all.. bila kita dah kahwin.. dunia kita cuma untuk keluarga = anak2 = suami.. mereka lebih tau..

Hijrah1429 berkata...

Payarumput...

ntah macam susah jer nak terima...ras amacam mak lebih kenal perangai kita, lagopun cam saya baru kahwin 7++ sedangkan mak besarkan saya 25 tahun [sblm kawin]...

luna berkata...

KENAL, selain Allah dan diri kita, ramai yang kenal kita.

tapi FAHAM tu...selain Allah dan diri kita, pada saya ialah kawan baik perempuan krn dia tau apa yg perempuan rasa.

Hanisumayyah berkata...

Luna..

TQ...tulah akak pun rasa sebab tak semua apa yg kita rasa kita akan share dengan suami, betul tak? Ada banyak gak rahsia kita yg kita tak bagitau dia....tak adillah nak kata dia lebih tau kita dari mak kita dan adik beradik kita...memang akak bengkek lah...tq...akak rasa betul pandangan luna tu...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP