Jumaat, November 21, 2008

aduhhh letihnya...

Assalamualaikum w.b.t


Tak taulah apa nasib saya utk paper hari ni, dari keseluruhan markah 50, ntah berapalah dapat agaknya. Hishhh, sembilan2 orang menyerbu pensyarah komen kenapa keluar soalan yg kami tak jangka langsung. Yang kami baca sampai tak tido malam tak keluar pulak...

Dia kata, last kuliah dia ada cakap, tapi tulah kami tak jangka langsung soalan dia begitu rupa...dahlah hari ni saya duduk belakang. Biasa saya mesti duduk depan sebab saya tak suka ada terganggu bila tengok orang ada kiri kanan, kalau duk depan nampak dinding dengan jam ajer...

Kami 3 orang kat belakang siap boleh pssttt...psstt...lagi, tapi masing2 semua tak baca topic tu, macamana tak haru....agaknya geleng kepala pensyarah baca jawapan kot...dahlah paper ni takleh nak goreng langsung...semua fakta... takde markah kesian ker?

Perjuangan tak tamat lagi, masih tak boleh balik seremban, sebab malam ni ada presentation public speaking, dari 6 peserta, 2 repeat sebab nak reapir keputusan, so kami ber 4 jer present malam ni.

Pagi tadi, cikgu hani called sebab rupanya hani tak habis exam lagi, dia tak seat utk ujian lisan, hari tu tanya dia katanya dah habis exam, saya pun percayalah sebab sampai dah dua minggu examnya mengalahkan budak spm.

So, saya call rumah PD, nak suruh ayah hantar hani ke Murni CDC, dia banyak program lah pulak. nampak gayanya selasa minggu depan lah hani baru ke sekolah semula. Rugi dua minggu tak sekolah, bayar percuma sahaja.

Dua hari lepas called hani tanya khabar, tak tau kenapa menangis teresak2 suh ammie 'datang sekarang jugak' kakak nak balik rumah. Malam tadi called rumah PD nak cakap dengan hani, kak aza yang jawab, katanya hani menangis sebab dah mengantuk, kalau kat sana semedang tido awal sebab penat sangat bermain...lepas tu cakap dengan hani happy jer tengah makan sedulang dengan anak2 kak aza...

Esok, ada satu lagi assignment, proposal tesis yang kena hantar, sebab kami 4 orang minta lambat hantar, pensyarah suh kami hantar dan jumpa dia kat McD sebelah IKEA...aaaahh sudah bukannya reti nak ke sana, nak redah pun bazir masa juga tu, tegoklah nanti camana..nampaknya malam ni masih di sini jugak kot, lepas public speaking tu stay up siapkan proposal tesis pulak...

Sabtu ahad tak taulah nak balik seremban ke tidak, yg peserta lelaki 5 org tu ajak buat group discussion bincang soalan dan jawapan, tapi rasanya malas lah..diorang takpelah baru nak exam, saya ni dah tepu dah..seminggu lebih dah tak cukup tido...bergelumang dengn nota dan buku jer...

lagipun penceamah PTK ni cakap dia akan bagi markah asalkan ada point yg dia bagi tutu, penerangan dan contoh ikut suka sendiri...senanglah...tak banyak nak hafal. Saya tak tau PTK 3 ni soalan dia tak berkaiatn secara langsung dengan organisasi kita, rupanya tajuk dia semua lain, benda baru...nampaknya baca + hafal tetap kena jugak...

PTK 3 ni rupanya tajuk dia semua pasal cara nak urus organisasi, urus sumber manusia, urus konflik, kepimpinan berkesan, motivasi, effective job delegation, pemikiran kreatif dll...nampaknya banyak ilmu baru, teori2 pun bnyk jugak, malam tadi ceramah pasal pengurusan konfik, terasa sangat yg saya ni asiklah berkonflik...asyk kena kat batang hidung jer...dah tu saya jadik mc asyik tersasul jer, sebab risau paper hari nilah punya pasal, tu yg kejap2 dia perli, macam puan kita tadi, gelabah jer, katanya...cissss...dia tak tau sy nak cepat abiskan sessi tu...

Dah tu penceramah2 semua macam kesian kat kami ber 6 sebab kami ni kan batch yg tertinggal yang sepatutnya naik 48 november ni tapi tak ke PTK so tinggallah... apalah nasib...tu yg kejap2 dia cakap "ok, tajuk yg ni sangat penting, kalau nak tukar kereta baru sila buat catatan yer..." kira kebanyakan topik kami dah tau soalan apa masuk, cuma nak baca dan hafal jer....tkper tu hari ahad punya kerja tu...

Isnin periksa PTK, selasa hani pulak peksa lisan, rabu/khamis/jumaat buat tugasan PTK ni pulak yg kena hantar before 5 disember...nmpk gayanya lepas tu barulah boleh tarik nafas...zah kawan saya kat labuan tu akan datng tido rumah saya 26/27 ni sebab suami dia ada kursus di langkawi, takperlah lama tak borak2 berdepan dengan dia..nanti2 bolehler ajak dia jenjalan..

Wah penuh gak jadual..ntah bila nak suruh pak haji balik sini...kalau dia ada nanti tak boleh buat kerja pulak...mlm tadi boring2 dengar ceramah saya sms dia saya tanya betuler dia nak cerai sangat, kenapa yg cakap lagi cepat lagi bagus....dia jawab, kalau dah taknak belajar taat dengan suami, macamna nak dapat redha allah... hmmmmmmmppppp isu dulu jugak..taat..taat...taat...hati saya masih pedih sebenarnya, tu yg saya rela duduk sensorang kat hotel ni, sampailah emosi ok, apapun , air mata saya menitis juga bila baca sms tu, bukan sebab apa, sebab nasihat tu masih sama macam dulu, saya ni takkanler tak berubah2 di mata dia...letih dan pelik arrr....


Oh ya, kalau ada yang nak di add, sila minta diorang email kepada saya di;

salwamuharam@gmail.com atau hanisumayyah@hotmail.com

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP