Rabu, November 12, 2008

Akhirnya

Assalamualaikum w.b.t

Minggu lepas saya pergi kedai hardware sebab nak beli aerial, dia jual tapi takmo pasang tapi dia ada bagi no ah peng yang sediakan pakej aerial. balik tu saya terus call dan dia pun datang hanya dengan seluar pendek siap bawak cucu kecik lagi dalam setahun kot, lar rupanya duduk dekat rumah jer, kat kg baru paroi, tapi pulak katayna kalau pasang aerial tetap susah dapat channel sebab kawasan rmah saya ni kan dekat dengan bukit putus/gunung angsi yang nak ke kuala pilah tu..patutlah semua bumbung ada astro, dan ada juga aerial yang tinggi, rupanya susah dapat channel.

Dari jun 2006 sampailah hari ni dapat tv3 jer, jadi masa makwe ada tu kesian kat dia, sebab ada beberapa rancangan tu, macam mengaji kat tv9 dia mmg tengok, kebetulan makan kat samuri sate di senawang tertengok rancangan tu, pandai dan sedap diorang ngaji. hani dan saya pun suka..

Ah peng cadangkan pasang astro sebab piring astro tu dah ada, hanya pasang decoder jer. So dah pasanglah astro, yerlah ayah takde, senang buat keputusan. Hani pun saya ambilkan channel mini, learning dan fun, saya pulak news, bayar bulan2 RM54. Banyak jugak tu, internet pun baru RM45.

So setakat ni hani tengok playhouse disney, oklah tu, tambahkan vocab english dia. Baru ni saya ada belikan ia set buku, masa dia konvo kat hotel hari tu banyak pameran dan jualan buku, saya memang dah lama cari set buku Grolier ni, sebab hani kan dah pandai tanya dan baca, banyak soalan dia yang saya rasa saya tak dapat jawab sebaik mngkin, jadi buku2 ni sesuai sangat dengan dia. Dengan permainan Fun Thinkers y

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP