Selasa, November 11, 2008

Assalamualaikum w.b.t

Suatu masa dulu saya ada bergurau dengan pak haji yang mengatakan saya ada menyimpan semua resit dan perbelanjaan yang saya buat sepanjang perkahwinan ini. Dia senyum kelat jer, dan dia tahu bahawa saya ada 3 fail yang dalamnya semua perbelanjaan dan resit-resit saya simpan sejak kahwin 2001. Satu fail berkaitan dokumen rumah dan segalan berkaitan dengan rumah- dokumen pinjaman perumahan, bil api, air, internet, telefon, cukai tanah/pintu, indah water, resit pembelian dll. Satu lagi fail semua statement kredit card saya, dari 2000 saya guna dah ada 5 kad, tapi sekarang saya kekalkan satu jer, tu pun rasanya dah 2 tahun saya tak pernah pakai pun, dulu satu kad pak haji guna dan semua statement dia saya simpan dan saya dah tandakan pun di setiap statement tu yang pak haji guna. Sejak setahun lepas semua kad kredit saya pak haji pegang sebab saya yang suruh untuk elak saya belanja guna kad kredit. Sampai sekarang ada 3 kad kat dia lepas dia bagi saya pinjam 4k utk saya selesaikan hutang kad tu. Satu lagi fail lain-lain perkara seperti surat-menyurat berkaitan kereta, ASB, loan, statement bank lain-lain, slip gaji dari mula masuk kerja,

Saya yakin dia sendiri pun dah lupa kad tu ada pada dia. Dia pun kemana-mana bukan bawa beg duit, setakat bawa uncang yang isi kad penting2 [ic, ATM dan kad OKU utk kemudahan parking]dan duit belanja dia.

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP