Jumaat, November 28, 2008

Madu dan ginseng


Tajuk tak boleh blah, mencabar sungguh....kat rumah ni macam2 supplement ada, ubata moden ni toksah cakapler, memang semedang ada jer kat mana2. Tapi dua supplement ni kira terkinilah, terkini tu maksudnya dalam 6 bulan digunapakailah kot!


Madu tu memang dijual oleh pak haji, dengan harga RM 80 sebotol kecik tu, kecik jer botolnya, cuba bandingkan dengan mug belakang dia tu, sebab mahal katanya datang terus dari Yaman, madu asli terbaik di dunia. Sebenarnya bekalan madu ni dari along, anak pak hj yang sulung tu, dari kawan2 dialah kot, asalnya untuk pak haji, tapi sebab ada permintaan kerana melihat keberkesanannya, pak haji jadik supplier lah pulak!





Yang ni ginseng dari Korea, kawan2 pak haji kan selalu keluar negara [buat usaha dakwah] dan yang ni dibelikan kawan2nya lah [utk stroke], memang pure ginseng, pahitlah...perempuan pun boleh minum kena campur dengan madu....saya dipelawa jugak untuk minum ginseng ni utk kesuburan, tapi ahhh, pahitlah, nggak mau tekak saya menerimanya...


P/s : macam2 supplement dah, tapi pemulihan dari stroke tu sangat slow...

3 cetusan rasa:

HappyIrfa berkata...

madu mmg bagus.
kat opis ni ada org tempatan dtg dari pahang jual madu..katanya dr hutan pahang.tp sy x penah beli,abg2 senior adalah beli..utk apa yer?hehe

zareda berkata...

salwa
madu ni tak kisah dari mana pun aslkan asli, khasiatnya lebih kurang sama.

.. kak zar memang dapat supply madu lebah asli dari jerantut..sesekali aje ada..

Hijrah1429 berkata...

Irfa...

Hai takkan tak tau khasiat madu? Makan madu kan ikut sunah, ikut nabi sabdanya madu ubat segala penyakit...apa2 penyakit jerlah...batuk, kena air panas, demam, luka, pendek kata lain2 penyakit semua boleh, rumah akak sejak kahwin ni tak pernah putus madu...

*********************

Kak Zar...

Ha'ah, lebih kurang jer khasiatnya, cuma madu yang dari yaman ni katanya lebahnya mencari bunga2 yang terbaik ajer...dulu2 pak hj rajin ikut orang yg mabil madu ni [org asli] di hutan2 belah2 Kuala Pilah, tapi la ni sejak stroke guna madu yaman ni ajer...dulu2 dengan sarang2 lebah tu dia bawak balik, saya kena bersihkan, tapi rasa dia memang fresh...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP