Isnin, November 17, 2008

JOM

Assalamualaikum w.b.t


Cerita saya sudah tamat. Saya sudah buat keputusan. Saya dah siapkan kekuda dan sesiku, serta bunga2 silat dan tarinya, mungkin ini pengakhirannya bagi telenovela sebulan lebih ini. Hanya tunggu masa sahaja saya nak berpencak. Pentasnya juga telah ada. Pemain pentas juga telah bersedia.



Justeru, saya cadangkan mari kita tutup buku lama, kita buka cerita baru. Mari kita dengar yang gembira-gembira sahaja, lupakan apa yang duka. Tutup rapat-rapat cerita tak senonoh saya. Saya memang begitu, mulut tempayan. Lepas ini kita belajar dari kesilapan. Dan anda juga sila bersabar dengan saya ini... tapi saya syoklah baca komen2 yang ada....bagi semangat gitu...tiba2 rasa macam ada orang ambil berat plak...terharu..terharu, sungguh saya terharu....



Saya dah check in di Sepang petang tadi, lepas exam saya ke library, jam 3.30 baru berkejar ke Sepang, walaupun rasa macam dah pernah pergi hotel tu tapi macam blur kejap...eh kat mana hotel ni, langsung takleh ingat.... almaklumler hotel kecik jer, kalau yg glamour tu mesti ingat punya! Alhamdulillah jugak saya ni banyak map bergerak, call ajer...anytime dorang bagi kerjasama...biasalah dlm kerja kampung/daerah/bandar mana yg IO saya tak pergi, semua ceruk diorang pergi menyiasat, mesti tau, SIO dia jer ni buta jalan sikit, cuma lebihnya berani redah!!!~



Esok saya baru mula kursus. Sehingga 24 Nov tamat iaitu hari tulah exam PTK nya. Lepas tu, berperang buat tugasan pula, tarikh ajalnya 5 Disember. Lepas 5 Disember barulah boleh beriang-ria, tak tauler nak holiday ker sebelum semester bermula...nanti saya putuskan kemudian. Tapi rasanya dah ada perancangan besar, kalau jadi, dan Allah izinkan terlaksanalah rancangan tu.



Syukur juga, urusetia dan panel setuju presentation public speaking hari Jumaat tu dianjakkan ke sebelah malam. Sekurang2nya dapatlah saya siapkan latihan saat2 akhir sebelah petang tu lepas exam dan yang penting tak perlu tangguhkan PTK ni yang saya ni dah terlampau lewat sebenarnya, ada 2 lagi geng yg lewat jugak, so hanya kami bertiga jer yang 1st time nak PTK, selebihnya 12 orang repeat nak dapat result lagi baik, nak score ARAS 4 ler tu .



Paper exam jumaat ni saya paling tak 'happy' nak jawab dan takut nak seat sebab masa kuliah dia saya boleh fahamlah tapi lepas tu lesap, dapat kiri kanan lesap...ataupun saya agak saya yang tak suka paper ni tu pasal tu asyik 'kebingungan' jer..kejap2 lupa bila dah baca...ada yang gemar subjek research methodology? Ataupun belajar di usia begini memory dah tak power lagi.....



Tadi saya berkejar dari Sepang ke Sban sebab nak ambil lappy yang tukar keyboard tu, mahal jugak yer tukar keyboard ni w.pun hanya sekeping board yg ada huruf2, terbang RM190...ni kena claim dengan tuan lappy ni...hari tu install anti virus dekat RM100...assignment punya pasal pulak kena beli ink printer kena RM 140... pokai sungguhlah bulan ni...kos berulang-alik takde, lain punya hal pulak kena keluar duit.... oh ya, lappy ni penting nak kena guna dalam kursus ni dan saya pun ada satu lagi assignment kena buat, last assignment...kena hantar hari exam tu, jumaat, lagi belum tiba tarikh hantar tu, lagi tulah asyik ubah jer, tu pasal tak siap2...[teringat kata TANPA NAMA yg saya takde pendirian...heheee camana taknak ubah, bila gi library tengok contoh2 tesis, mesti nampak jer betapa selebetnya dan betapa banyak kekurangan kita punya...]




Kita tukar topik kita cakap pasal minyak plak. Minyak dah turun harga sebanyak RM 0.15 sen lagi dan menjadikan minyak RON 97 RM 2.00 seliter, tapi barang tak turun2 jugak lagi, camno nak bagi kesedaran pada peniaga2 ni, saya fikir satu kesilapan apbl kerajaan naikkan harga minyak terlalu tergesa2 lepas p.raya hari tu tanpa memikirkan nasib pengguna, sekarang nasik dah jadik bubur... yg lemas kitalah....



Saya called hani tadi, bertuah betul budak tu, dia taknak cakap lama dengan saya, tak taulah apa yang syok sangat dan sibuk sangat sampai dengan ammie pun cakap kejap jer...bila tanya bila nak balik, siap jawab, "ammie kata suruh kakak tinggal kat sini 5 hari, belum 5 hari lagi,kan?" Dia sukalah tu, ada baby boleh gentel2...tengok2...takper kasi can...

Oh ya...lupakan kisah saya yang merepek2 tu, saya pun dah simpan kemas dalam memory... buruk benar perangai mak si Hani ni, cerita bukan2, jom, jom..meh sama2 doakan saya mulakan 'hidup baru'...dengan semangat baru. Itu ajer, ingat pendek..terrrrrpanjang plak...tq untuk semua yang beri buah fikiran yang sangattttt bagus dan bagi saya terharu, sungguh terharu beb...

4 cetusan rasa:

Mutiara berkata...

Assalamualaikum Salwa
Good Luck for your exams. May you succeed in life.

S.Beach

Hanisumayyah berkata...

Waalaikum salam...

Lamanya tak nampak akak, ingat dah lupa menjenguk ke sini...Tq.

MOKCIK AZWA berkata...

suka tengok entry salwa dah berbeza nadanya. tapi miss pulak kat citer telenovela dulu tu. anyway, semoga selepas ini bertambah ceria hidup salwa. aminnn.

Hanisumayyah berkata...

Kak azwa..

ada sebab nada itu bertukar...hanya allah mengetahui betapa gelora dalm jiwa saya...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP