Isnin, November 17, 2008

Moga-moga diperkenankan

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni ada exam sebelah pagi, kalau ada rezeki, lepas tu terus check in di hotel, itupun kalau dibenarkan, sebab hari jumaat sebelah pagi ada ujian untuk public speaking yang penting tu sebab ia salah satu aspek penilaian.


Sebenarnya ada 3 paper lagi, hari ni, hari rabu dan jumaat, 21 nov tu last exam. yang clash dengan ptk adalah hari rabu dan jumaat tu. Malah rabu tu dan jumaat tu pun ada clash dengan dua court case tapi yg tu mgkin boleh utk tidak hadir kerana belum panggil saya sebagai saksi lagi.


Masalahnya yang hari jumaatlah, hari rabu tu, hanya kelas jadi lepas exam saya boleh terus pecut ke hotel. Lagipun ada notakan, boleh ajer baca. PTK kami 7 hari, lepas saya exam 21 Nov tu kalau dibenarkan PTK ni saya terus exam PTK pulak sampilah 24 Nov.


PTK boleh baca sebab benda hari2 kita buat, cuma yg bahagian bukan kita punya kepakaran dan takde pengalaman tu kena study lebihlah, cuma lepas exam tu ada assignment yang kita kena buat dengan tajuk diundi rasanya. Maksudnya lepas ni ada lagi assignment ingat dah boleh rehat dah, tapi takperlah dah syaratnya. Kalau tak dapat tahun ni saya redha jerlah masuk PTK bulan Febuari 2009. Asalkan abis belajar ni, sempat saya PTK, kalau keluar nanti, mesti dah ada perubahan banyak dah, sebab dah distruktur semula..eh entahlah sy pun tak tau dah macamana nanti.



Hani duduk PD dari semalam, tak taulah. langsung tak call, handphone dia tertinggal kat sini pulak...saya pun malas nak call ke sana, biarlah. 25 hb nanti kami jumpalah....biar dia abiskan amsa dengan ayah dan adik beradiknya. Kan saya dah cakap dia cakap jer tak mau dah sampai sana langsung tak ingat ammie...anak..anak...macam2...


Moga-moga diperkenanlah apa2 yang saya inginkan...amiin. rasa macam kurang prepare lah utk paper hari ni..tulunggggg...sebab tak diberi hint apa2 soalan2, so kena baca semua...termasuk paper, laman web bla bla...

6 cetusan rasa:

AZWA berkata...

Wah..sana exam master, sini exam ptk...semoga salwa dapat hadapi semuanya dengan jayanya, insyaAllah.

zareda berkata...

Kak zar sempat habiskan baca dari episod patung cendana tu.. hehhhee

salwa, hidup berumahtangga memang banyak dugaan suka dukanya. Apa yang kak zar baca kak zar rasa salwa masih lagi menimbang nimbang untuk teruskan keputusan tu.

hati perempuan ni memang banyak berbolak balik.. sebab kita ni banyak pikir, itu ini begitu begini..

Bila kak zar kata berbaik baik tu bukan maknanya suruh lupakan apa yang berlaku dan terima pak haji semula tapi kak zar harap kalau betul nak proceed cerai tu, janganlah sampai bermasam muka dan jadi musuh. Pak haji masih ayah hani walaupun hubungan mak ayahnya dia dah putus.

Kalau betul dah nekad, memang banyak anjakan paradigma yang salwa kena lakukan.. cara hidup, pergaulan, hubungan dengan family, hubungan dengan hani dan cara nak handle emosi kita sendiri..

aniway, teruskan berjuangan dalam exam tu dengan cemerlang. Jangan jadikan masalah hidup kita menghalang kita untuk ke hadapan. Now is new era, wanita yang menggoncang dunia kini juga boleh memegang dunia..

Ummibatrisya berkata...

salam,

salwa, ummi setuju dengan pandangan kak zar.

salwa, ummi nasihatkan seboleh-bolehnya salwa mohon petunjuk dari Allah. hanya Allah!

bukannya salah untuk mendengar nasihat orang lain tapi salwa yang melaluinya bukan orang lain yang melaluinya, salwa yang tahu apa yang terjadi dalam rumahtangga salwa

dan ingat ada manusia lain yang lebih hebat lagi dugaannya yang tak mampu ummi ceritakan di sini kerana tidak mahu membuka aib orang

dugaan salwa ini hanya 1% dari dugaan yang saudara ummi lalui, saudara ummi itu tidak pernah cepat melatah dan hanya berserah kepada Allah sahaja

jalan terbaik yang dia ambil adalah memohon petunjuk, ingat Allah tidak akan sekali sekali menganiaya umatNya.

maaf jika terasa hati dengan nasihat ummi

tapi fikrlah, ini hal rumahtangga kita, tidak elok untuk diceritakan kepada orang

jika inginkan nasihat sekalipun, pilih orang yang betul-betul boleh menasihatkan kita

jangan terburu-buru membuat keputusan, ajal, maut, jodoh semua Allah yang tentukan

mungkin kawan salwa adalah kawan yang terbaik untuk memberikan nasihat kerana dia sungguh kenal siapa salwa :)

semoga berjaya dalam peperiksaan!

payarumput21 berkata...

Salam..

Hmmm.. kiranya ramai yang sependapat.. Hanya kita.. dan diri kita saja yang tau.. hati kita..:-)

Tepuk dada.. tanya selera.. tapi.. tu lah.. selera kita.. kadang2 kita sendiri pun tak tau..

Memandang dari luar dan memberi pendapat dan kesimpulan.. tak sama dengan mengalami dan merasa sendiri.. :-(

But then again.. Kalaulah segalanya semudah pengucapan.. At the end of the day.. and the best to always remember is...

...."kalau Allah bawa kita ke sini.. Allah juga yang akan bawa kita keluar dari sini"...

Insya Allah

Mutiara berkata...

Assalamualaikum Salwa
Saya mengikuti blog Salwa dari mula dulu dan memang pun ramai orang yang amat mangambil berat kebajikan Salwa, termasuk saya. Saya pernah memberi komen yg keras suatu masa dulu.
Pada saya hanya Salwa sahaja yang dapat keluar dari lubuk sengsara yang Salwa alami.
Nasihat-nasihat yang diberi oleh meraka yang masih menyuruh bersabar itu bagi saya tak ada guna nya. Nasihat2 begitu hanya memanjangkan lagi kesengsaraan Wa. Mereka boleh kata begitu sebab meraka tidak di dalam situasi Wa.
Jangan takut dengan masa depan. Cut all the loses and begin again. Dunia masih luas. Wa masih muda, masih ada peluang untuk bahagia.

zareda berkata...

Kak zar pun setuju dengan ummi.. mohonlah pada Allah.. hanya Allah!

Semoga dilorongkan petunjuk dan hidayat jalan yang sebaik baiknyanya buat salwa dan hani.. kita kat luar ni hanya memandang dan memberi pandangan.

Bercerai pun kena sabar tak bercerai pun kena sabar.. kan sabar itu separuh dari iman.. wallahualam

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP