Sabtu, November 29, 2008

Singgah di Melaka

Assalamualaikum w.b.t




Semalam petang kan saya balik kampung. Nak ambil angah, anak saudara saya yang baru ajer abis SPM. Saya sampai jam 6, jam 8 gitu saya balik semula ke rumah. Malas nak tido kat kampung sebab mak pun dah pergi Langkawi jugak. Perjalanan balik tu, memang dalam hati dah fikir dah nak ke JJ, tapi bila dah sampai area tu, depan JJ kan ada Parkson [Melaka Mall], hani pulak sibuk nak ke Melaka Mall.



Ikutkan ajerlah sebab bukan ada beza sangat pun dua2nya. Lagipun tekak ni teringat2 laksa shack yang saya makan dulu masa pergi court case, so layankan ajer permintaan si Hani. Lagipun angah ada untuk tengok2 Hani takdelah asyik terkejar2 mencarik hani yang gemar menyorok...



Saya sebenarnya nak survey handbag jenis sandang belakang tu, hari tu tengok beg sembonia tapi warnanya tak berkenan sungguh, warna coklat macam warna kulit tu tapi coklat macam murah jer nampaknya...nanti beli mahal tapi nampak murah, tak bestlahkan...semalam saya nak beli beg brand pierre cardin, takdelah pulak, tengok sacha ada yang menarik sesangat di mata saya, tapi diskaun 10% ajer, dan harganya RM219, ohh bajet saya bawah 200, so cancel. Teruk,kan...saya kalau boleh nak yang mahal tapi diskaun mesti 50%, baru untung sket,kan...hari pergi dengan zah ke parkson hari tu, jenuh zah tunjuk barand yg macam2 tu, F timber lah, jacques lafleur lah, degil takmo, nak yang brand hilly...harganya memangler takde bawah 200,kan? Rasa kalau kat KL ni mesti banayk pilihan...tapi malasnya nak ke KL...sogo mesti banyak,kan?



Bukan apa, beg sandang ni utk ke kuliah, semester lepas terasa sarat-marat sangat, yerlah perempuan kan macam2 barang, alat make up, telekung, ntah apa2 lagilah...pastu dengan beg komputer, tu tak masuk lagi, buku nota dengan pencil case....kira masa tu kiri kanan saya bawak beg, sebelah beg dokumen, sebelah beg komputer. Saya ni kan masalah sakit pinggang....memang kaedah bawak beg kiri kanan ni beri kesan pada pinggang saya!



Sudahnya kan, lain plak yang saya beli, hari tu terbeli sandle kat parkson, dari setia dengan sandle scholl, tertukar 'terbeli' sandal pierre cardin, walhal kalau tambah sikit jer dapat dah beg sandang ikut bajet saya yang kat Melaka Mall tu. tapi kan sandle scholl tetap selesa, saya rasa sia-sia juga beli sandle brand lain sebab lepas ni saya kena beli jugak scholl ni utk ke kelas, brand lain yg selesa rasanya clarks tapi seremban ni macam cikai sikitlah, tak banyak pilihan...rasa2nya di Dataran melaka [bandar hilir], ada kot sebab anak saudara saya kata banyak pilihan di sana. Nama jer orang melaka, tak pernah pun sampai....yerlah selama ni lalu dengan pak haji, mana orang tu nak menyinggah situ...



Nilah saya beli semalam, casserole tu saja tambah koleksi sedia ada, tak taulah napa akhir2 ni minta sangat buat koleksi perkakas dapur ni. Bekas bertutup merah tu rasanya bekas kuih raya kan, tapi saya beli untuk isi teh, kopi, milo, horlicks, sajer nak kasi bekas yang seragam...2 jug tu nak isi keropok untuk kunyah2, sajer nampak cantik, sebab botol tu plain kan...senduk tu nak ganti senduk kayu yang saya guna sebelum ni, senduk kayu ni setahun dua pakai dia macam mereput,kan...guna plastik mungkin lebih tahan...

Okay yer...jangan tak percaya, 3 casserole yang boleh tahan panas, sejuk sama macam casserole correlle ni hanya berharga RM 20.00 selepas di diskaun dari harganya RM 40.00. Harga tu pun adik yang jaga tu main letak jer sebab dia sendiri tak tau harga sebenar, siap pesan, akak kalau budak kaunter tu tanya akak cakap ni memang harga dia, yer... ok dik, no hal! So, dapatler saya, kalau bandingkan dengan correlle saya tu, rasanya sama jer kualitinya, suker sangat dapat ni....terubat hati sebab tak dapat beli beg...

p/s : Kalau tak cerita rumahtangga, mulalah cerita merepek2 ni, kalau nak cerita rumahtangga memang ada ceritanya, tapi kita alihkan perhatian pada aktiviti seharian lain plak yer...[selama ni ada gak aktiviti membeli belah ni, cuma masalah rtangga tu yang di highlightkan...gituler jadiknya...

0 cetusan rasa:

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP