Ahad, November 23, 2008

'~Bilik No 202~'

Assalamualaikum w.b.t



Tajuk macam drama jer..bilik no13...tapi ni lain sikit, bilik no 202. Jemu lak rasanya duk sensorang kat bilik ni 202 ni dari isnin lepas, so malam semalam lepas public speaking saya baliklah, lepak sungguh rasanya, mengantuk yang amat, balik tu ada risalah dalam letter box tu, so masuk rumah jer lepas kunci pintu, saya baring kat sofa sambi belek2 newsletter jualan2 barang ni, rasanya tak sampai dua muka surat saya dah tertido....tudung pun tak tanggal sebab kalau tanggal nanti harus saya campakkan kat situ jugak, sebab malas nak sepahkan saya biar jer kat kepala...sudahnya setengah jam tertido...



Rasanya bila jam bunyi 12 kali baru saya tersedar...cadangan nak sambung buat tugasan, hancussss, sebab katil dah memanggil2...sudahnya jam 5 bangun semula sebab susah hati kerana 12 jam lagi nak kena hanar tugasan yang baru siap 40% rasanya.... solat isyak pun jam 5....pastu terus duduk depan pc tu sambil2 mesin baju, sampailah jam 12 tu dengar macam alarm keter ayah...dah..dah balik pulak dah orang tua ni....dengan kerja saya tak siap, kang dia plak suh ambik tu ini..saat2 ni memang rasanya tak boleh org kacau..saat2 kritikal...




Saya ni dahlah jenis kalut2, menyesal sungguh rasanya tangguhkan buat assignment ni, yang teruknya, kami berempat dari minggu lepas berbincang kononnya kami berempat nak minta tangguh hantar assingment yg ni, tapi kami bincang berempat jer dan tak tanya pensyarah... tak siap tu kononnya sebab bz dengan persiapan nak exam lah..



Asignment yg ni sebenarnya proposal utk tesis masing2 next semester nanti... sbnarnya ini perubahan diakhir2 minggu kuliah tu, asalnya ni bukan assignment tapi ada satu assignment tu dibatalkan, sedangkan kami dah present tapi ada group yang macam tak ok, pensyarah batalkan assigment tu ganti yg ni.... yg buat jadik lambat sesangat sebab saya sebenarnya nak buat tajuk lain, tanya kat pensyarah tu, dia kata why not u buat tajuk ni...bla...bla...., lagi bagus...sebab ni benda baru kan, mesti kajian tu nanti dapat menyumbang pada jabatan....semua orang nak tengok apa beza, apa lebih dan apa kurangnya SPRM (suruhanjaya bebas tulah...) banding yg sedia ada ni...tengok expectation masyarakat, tengok bidang kuasanya, panjang lah dia cakap....sudahnya saya pun berubah hati konon nak buat tajuk tulah...sudahnya makan diri, sebab akta tu pun tak bentang lagi kat parlimen, kami pun tetanya2 apa perubahannya...jadik mencari bahan tu memang cabaran besar...next semester nanti barulah jelas sebab parlimen pun dah bahaskan dan mungkin akta baru pun dah diwartakan...




Agaknya tadi dalam jam 3.30 barulah saya dapat siapkan tapi dengan perasaan tak puas hati sangat sebab ada banyak fakta dan statistik tak dapat buat dalam bentuk chart dan table, ada beberapa bibliograpy tak masuk sebab tak sempat sangat nak belek2 buku...yang pak haji pulak sibuk duk tanya2 dah siap ker, jam berapa nak pergi...eiiii semak otak saya! kang nak marah merajuk lagi plak, sudahnya, cakap kat dia, bang senyap kejap bang wa tengah tension ni....sudahnya dia buka astro jer...dia datang tu pasal dia nak guna internetlah tu....walhal lappy ada, tapi dia nak betul2kan wayar modem tu semua, ambik lappy semua leceh utk dia, semua nak saya yang sediakan....tp bininya sibuk tak hengat!





Tiba2....ahhh sudah!!! A4 paper lak abisss...tak perasan sungguh...laghap (cepat habis) benar A4 ni, sejak2 musim assignment dan exam ni, so sy cadang on the way nanti gi office jerlah boleh binding sekali...tapi alamak sempat ker ni??? janji jam 5 berkumpul dan pergi sama2 ke Mc D i ikea tu, ni dah jam 3.45...tapi klau lambat rasanya kena pergi sendiri terus ke IKea lah...tapi camana saya tak tau jalan...alhamdulillah sib baik pak hj ada kan....cepat2 ajak dia ikut gi KL, mujur dia tak kisah....pelan kecemasan sebab pertama dia pandai jalan ke ikea tu dan sebab kedua bawak bintang dia, boleh pecut dan cepat sampai...hal kertas A4 pak hj cakap baik gi kedai cepat lebih jimat masa, terus dicampak kunci keternya, masa ni saya dah siap nak bergrk cuma pk2 nak gi office ker nak gi kedai beli A4...memang teruk betul kali ni, jangan contohi part ni, last minit yang betul2 last minit ni, sebab isnin lectr dah kena submit markahnya....so nak taknak semalam dia cakap senyum2 dia talleh tolong kami kena hantar hari ni jugak, sebab umah dia dekat ikea tu makanya kenalah kami ke ikea...




So gi kedai sib baik kedai kat umah ni ada jual kertas yang siap dah lubang2 tu, so dalam perjalanan tadi bila berhenti jammed saya pun masukkan lah ring dia secara manual jer...fizikal tugasan tu takdelah teruk..cantik cuma dalamannya tak taula...



Asyik citer buruk jer,kan...so hari ni saya nak rakamkan terima kasih sebab pak hj sanggup temankan saya gi hantar assignment, takde tunjuk moody dia walaupun sya bawak keter tadi cilok2 potong sana sini dan kejap2 keluar bahasa #%$^*& bila keter/bus masuk jln sy, dan dia izinkan saya bawa bintang dia sebab saya kata kalau abang bawak mesti tak sempat sampai jam 5 kat jalan duta, macam saya memang dah biasa memecut 140/150 per hour, so dalam jam 4 dari rumah, 5.05 minit dah sampai jalan duta. hujan lebat sangat, terima kasih juga sebab dia rela tangguhkan solat jemaah utk asar tu sebab saya cakap takut tak cukup masa dan sesampai jer off jalan duta, alhamdulillah suraunya dekat dan tmpat wudhu'nya pun selesa dan sesuai utk pak hj dan dia terus ke surau...nasib baik juga, ASP polis yg sama course tu tolong hantarkan ke pensyrh, memang dah janji kami ber4 nak kumpul kat office j.duta pastu baru ke McD, yg dua org lagi tu [sorang asp polis jgk, yg sorang lagi TNB] sebab dah kelewatan siapkan tgsan diorang terpaksa hantar terus ke McD tu...hahahaa...padan muka kami....kenangan betullah hari ni...sampai kena sound dengan pak hj apasal teruk sangat yang assignment kena hantar kat Ikea tu...kan ker jauh sangat tu...saya senyum jer malas nak citer panjang kat dia...banyak hal pulak nanti..sebab dah ada tanda2 dah dia tanya saya sebulan lebih dia takde tu kenapa tak buat bagi siap, kan dia takde tak payah layan dia, banyak masa...heheheee, layan blog lerrr...[tapi takcakapler dengan dia]




Balik dari Kl terus saya ajak pak hj gi de palma sepang dan dia setuju..yeyyy...asalnya cadang balik rumah sajork...singgah makan kat kedai di salak, pastu maghib sampai ke de palma, lepas maghrib layan tido dulu [tk abis2 ngantuknya..] sudahnya group discussion malam ni terlepas sebab 10.30 baru saya terbangun...pak hj layan internet [sib baik sini ada wifi, tak dia melangut jerlah], ntah pasal ternak ketamlah, ikan kelilah mcm2 bisnes dia minat....



Lepas tu layan Tv, makan2 yg ringan [memang dr sampai sy beli mcm2 makanan stok msa stay up utk study], pastu borak2 ngan pak hj, dia ada ajak balik rumah jugak, sy kata malas, balik umah mesti mood nak tido bila tengok katil sendiri....so kami putuskan dok sini jerlah walhal persiapan pakaian tak cukup ni, tadi sempat capai baju kurung jer 2 helai, persiapan lain habukk tarak...esok gi kedai kat nilai jap...so pak hj balik PD esok, isnin lepas sy abis exam dia dengan hani datang ambik sy...sekarang sy mulakan buat entry sebelum saya mula study semula utk PTK pulookkkk....cissss tak abis2 gue study...seksa...




p/s : baru kejap ni kak aza call tanya napa tak balik2 lagi, 'terketar2' jugak pak hj nak menjawabnya, dia kata kan dah cakap malam ni tido seremban...., malam tadi masa saya cakap dgn pak hj jangan balik rumah sy sebab saya ada tugasan nak disiapkan, memang dia ada cakap nak balik seremban sebelah petang hari ni, nak relax katanya, saya kata takperlah, apa saya kesah sebab saya pun dah takde kat rumah, memang sy cadang nak ke Kl sensorang pastu terus ke sepang, tapi dah dia 'serah diri' angkutlah sekali ke hotel ni...saya tanya, hai takut juga nak bagitau ada kat hotel yer...dia kata, yerlah dah kat sana ada dua anak pak hj merangkap anak tiri kak aza jaga, takkan dia nak senang2 tinggalkan pulak...2 anak tiri tu Hani dan angah lah...sian kak aza, semua anak2 tiri berkumpul kat umah dia...angah, 27 tahun pun duduk sana dah sebulan, jadik imam dan ajar budak2 ngaji kat surau .... takper isnin nanti pak hj akan bawak hani dan zubir dan saya akan jaga zubir plak...pastu kan saya akan siapkan assignment PTK ni dan lepas tu pak haji ajak cuti2 malaysia, destinasi nanti ikut gerak hati [kami memang begitu, klau rancang tak jadik], kami akan bawak hani dan zubir, senang perjalanan tu nanti takde hani merengek2 mengacau sebabzubir ada dan dia boleh main sama2....

2 cetusan rasa:

Ummi berkata...

salam,

salwa: kak ummi nak senyum sampai ke telinga :)

Hanisumayyah berkata...

Ummi, sebelum tu nak cakap ni, saya rasa kita ni sebaya, kan? tahun 74...tak syoklah panggil kakak2 ni sebab dah tau sebaya, macam ada gap plak...


Hahaaaaa...senyum kenapa tu??? Ni mesti teringat pasal isu 'ada karan' kat blog kak wani nih!

Takper senyum..senyum lagi, dapat pahala...

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP